مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از فضولات شتر برای تولید سیمان در امارات

عصر ساختمان- هزاران تن فضولات شتر برای تولید سوخت سیمان در شمال امارات متحده عربی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از فضولات شتر برای تولید سیمان در امارات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، هزاران تن فضولات شتر برای تولید سوخت سیمان در شمال امارات متحده عربی مورد استفاده قرار می گیرد. با این کار جلوی تولید گازهای گلخانه ای گرفته می شود و فضولات این حیوان به محل دفن زباله راه پیدا نمی کند.

    طبق یک طرح دولتی ، کشاورزان در امارات فضولات شتر را در ایستگاههایی جمع آوری می‌کنند. بعد آن را با ذغال مخلوط می کنند تا سوخت یک کارخانه سیمان بزرگ شود.

    مدیر کل این کارخانه سیمان گفت:« وقتی این ایده مطرح شد، همه به آن خندیدند».

    ولی پس از آزمایشات مقدماتی، این شرکت دریافت که دو تن فضولات شتر می تواند جایگزین یک تن زغال‌سنگ شود.

    محمد احمد علی ابراهیم که حالا کارخانه اش روزانه 50 تن فضولات شتر مصرف می‌کند گفت:«ما از پدر بزرگ هایمان شنیده بودیم که از فضولات گاو برای گرما استفاده می کردند. ولی هیچکدام به فکر فضولات شتر نیفتاده بودند».

    از فضولات گاو به عنوان یک منبع انرژی در آمریکا، زیمباوه و چین استفاده می شود. فضولات شتر یک سوخت نادر تر است.

    هر شتر روزانه 8 کیلوگرم مدفوع تولید می کند که بیشتر از آن چیزی است که کشاورزان به عنوان کود مصرف می کنند.

    ترکیبی از یک بخش فضولات شتر با 9 بخش زغال‌سنگ به طور یکنواخت می سوزد و به درد کوره های سیمان با دمای 1400 درجه سانتیگراد میخورد.

    هدف اصلی این پروژه جلوگیری از وارد شدن فضولات شتر به زباله هاست. دولت امارات سعی می کند 75 درصد زباله ها را تا 2021 از محل دفن زباله ها بیرون بکشد.

    احمد الخطری، یک گله دار شتر می گوید:« ما از اینها استفاده نمی کنیم .مهمترین مسئله برای ما تمیز بودن محل نگهداری حیوانات و نظافت خود آنهاست».

    مقامات امارات از کارخانه‌های سیمان بیشتری درخواست کرده‌اند این کار را انجام دهند و از فضو لات صنعتی و جوجه ها هم استفاده کنند. زباله یک منبع انرژی است که در جای اشتباه قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی