مدیران خودروعصر اعتبار

قبر مجانی در مشهد می‌گیرید اگر...

عصر ساختمان- با تصویب شورای شهر مشهد قطعه‌ای از بهشت رضا(ع) به اهداکنندگان عضو اختصاص می‌یابد.

قبر مجانی در مشهد می‌گیرید اگر...
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اختصاص قطعه‌ای از بهشت رضا(ع) به اهداکنندگان عضو یکی از دستور کارهای شصت‌وششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز در تالار شهر برگزار شد.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: بر اساس پیشنهاد برخی از اعضای شورا و درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن اهدای عضو استان، طرحی به منظور اختصاص قطعه‌ای در بهشت رضا(ع) به اهداکنندگان عضو ارائه شده است.

    محمد حاجیان‌شهری ادامه داد: بر اساس آمارها سالانه 3000 مرگ مغزی داریم و 3300 نفر نیز به علت عدم دریافت عضو جان خود را از دست می‌دهند. بر این مبنا و بر اساس اختیارات شورا وارد کار تشویقی برای اهدای عضو شد.

    وی تصریح کرد: در شهر مشهد سالانه حدود 120 نفر به طور میانگین اهدای عضو دارند و بر این اساس سازمان فردوس‌ها مکلف خواهد شد به افرادی که اهدای عضو می‌کنند خدمات رایگان ارائه دهد.

    بر این اساس، «سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد مکلف است در راستای توسعه فرهنگ اهدای عضو و قدردانی از اراده استوار و تصمیم حیاتی خانواده‌هایی که بدون هیچ چشم‌داشتی اعضای بدن خود را برای جان‌بخشی به افراد واجد شرایط دریافت عضو اهدا می‌کند نسبت به اختصاص قطعی ویژه به نام بخشندگان حیات با رعایت تبصره‌های زیر اقدام کند.

    * کلیه هزینه‌های خدمات عمومی فردی که عضو وی اهدا شده رایگان و به بر عهده سازمان فردوس‌های شهرداری است. سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه 98 و بودجه سنواتی خود پیش‌بینی کند. شهرداری مشهد باید پس از ابلاغ قانونی این مصوبه به نحو مقتضی نسبت به اطلاع‌رسانی به شهروندان اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی