مدیران خودروعصر اعتبار

معاون دادستان کل کشور:

کوتاهی محرز مدیران در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز گلستان

عصر ساختمان- معاون دادستان کل کشور گفت: وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان تاسف‌بار است و تمامی مقامات در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کرده و باید با مدیرانی هم که در گذشته کوتاهی کردند برخورد شود.

کوتاهی محرز مدیران در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز گلستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدجواد حشمتی امشب پس از برگزاری جلسه ویژه رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گلستان که با حضور وی، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، استاندار گلستان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه در استان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این چندمین باری بود که ما از روستای زیارت گرگان بازدید می‌کردیم که متاسفانه وضعیت در مقایسه با گذشته خیلی وخیم‌تر و بدتر شده و ساخت‌ و سازها بی‌رویه استمرار داشته است.

    وی ادامه داد: بناهای غیرمجاز در این منطقه شدت افزایش پیدا کرده و متاسفانه این هاکی از عدم جدیت مقامات در برخورد با متخلفان و پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز ست.

    معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: متاسفانه ساخت و سازها در حوزه‌های مختلف و در ارتفاعات بیش از حد مجاز ساخته شده و ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها و حتی مناطق حفاظت شده انجام شده و این ساخت و سازها ادامه داشته و دارد.

    حشمتی بیان کرد: این در شرایطی است که برای برخورد با این تخلفات قانون و مقررات داریم و حتی برای پیشگیری هم قوانین داریم اما در عمل این برخورد و پیشگیری‌ها انجام نشده و در عمل این یک غفلت غیرقابل توجیه و بخشش محسوب می‌شود.

    وی تاکید کرد: این در شرایطی است که مقامات و مسوولان باید به شدت با ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حفاظت شده برخورد کنند چون این خط قرمز است و به هیچ عنوان نمی‌توان با این امر تعارف کرد اما در عمل می‌بینیم که حتی در مناطق حفاظت شده هم بخصوص در منطقه «جهان‌نما» این ساخت و سازها صورت گرفته و این قابل توجیه و بخشش نیست.

    معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: باید تمام بناهای غیرمجاز در کنار  پیشگیری از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز تعیین تکلیف و تخریب شود.

    حشمتی گفت: متاسفانه برخی از واگذاری‌ها خلاف قانون انجام شده و مدیری که اراضی و جنگل را واگذار کرده خلاف صریح قانون عمل کرده و باید اسناد باطل شود و این عرصه‌ها به بیت‌المال برگردد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از این واگذاری‌ها با احکام قضایی واگذار شده، گفت: هیچ تفاوتی در برخورد با متخلف وجود ندارد و تمام احکام را هم می‌توان پیگیری کرد و مقررات درباره آنها اجرا شود چون به هیچ عنوان قابل توجیه نیست عرصه‌ای که در آن درخت 200 ساله وجود دارد به اشخاص واگذار شود.

    معاون دادستان کل کشور متذکر شد: متاسفانه تمامی مقامات در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کرده و باید با مدیرانی هم که در گذشته کوتاهی کردند برخورد شود.

    حشمتی ادامه داد: باید از این افراد مطالبه‌گری صورت گیرد و در خصوص این افراد اعمال قانون صورت گیرد . قرار شد دستگاه قضایی استان به شدت در این حوزه وارد موضوع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو