مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد:

مردم در آینده نزدیک دیگر خبری از مفاسد کلان اقتصادی نخواهند شنید

عصر ساختمان- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: مبارزه با فساد امر اسلامی و دایمی است و با روند پیگیری قوه قضاییه، مردم در آینده نزدیک خبری از فسادهای کلان اقتصادی نخواهند شنید.

مردم در آینده نزدیک دیگر خبری از مفاسد کلان اقتصادی نخواهند شنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، جواد کریمی قدوسی در توضیح راهکار مقابله با فساد‌های گسترده به ویژه با تغییر و تحول در قوه قضاییه، گفت: تحلیل اسلام و احکام دین این است که هرکس مسئولیتی در حکومت اسلامی قبول کند باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد و نخستین ویژگی اینکه مدافع اجرای احکام دین باشد؛ امانتداری هم برای هر کسی که در حوزه مدیریت و مسئولیت مدافع اجرای احکام دین باشد، قطعا بالاترین شرطِ لازم است.

    نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امانتی که مردم به دست نماینده سپرده اند؛  قانونگذاری و نظارت است، امانتی که به دست مسئولان اجرایی سپرده شده؛ بیت‌المال، امکانات، بانک، زمین، مسکن و منابع طبیعی است و امانتی هم که به قضات سپرده‌اند؛ بری بودن از تاثیرپذیری برای صدور حکم توأم با عدالت است.

    فسادهای کلان قبل از تحقق در بیرون، درون سیستم تعریف و محقق شده است

    وی افزود: حاکمان اسلام از مقامات عالی تا دهیاران این امانات را بر عهده گرفتند و شرط لازم هم امانت‌داری است. متاسفانه فسادهای کلان قبل از اینکه در بیرون تحقق پیدا کند درون سیستم تعریف و محقق شده است، لذا تا مادامی که از درون سیستم تیمی برای فساد به وجود نیاید، امیرمنصور آریاها و امثال آنها عددی نیستند که بتوانند تسهیلات کلان دریافت کنند.

    کریمی قدوسی با اشاره به خبر رانت و فساد در وزارت بهداشت و درمان، ادامه داد: آقای نمکی از میزان رانت‌های درون وزارت بهداشت بسیار آشفته بودند البته در دوره وزارت وزیر قبل بارها اعلام کردیم که معاونت غذا و دارو در لیست دوتابعیتی‌ها است و تابعیت فرانسه دارد.

    راه برچیده شدن فسادهای کلان اقتصادی مبارزه از متن جامعه است

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راه برچیدن این فسادها مبارزه از متن جامعه است که مردم را شامل می‌شود. مردم باید باور کنند که مالک این سرزمین هستند نه رعیت. در این صورت است که مطالبه‌گری جدی خواهند داشت.

    وی در پاسخ به سوالی در خصوصی تفاوت روش میان عدالت‌خواهان در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از خطبه‌های حضرت امیرالمومنین حضرت علی(ع) به صورت مصداقی اشاره دارد به فساد اقتصادی که استاندار آذربایجان دچار آن شده بود؛ امیرمومنان که  حاکم، قاضی و مجری بودند و به عبارتی ولایت مطلقه داشتند، برای این مفسد به دلیل تخلفات اقتصادی و دخل و تصرف در بیت‌المال حکم شلاق و گردادن میان مردم در روز جمعه صادر کردند تا کسی احساس نکند به قاعده داشتن مقام و مسئولیت  می‌تواند فسادی را مرتکب شود بنابراین به نظرم ضمن برخورد با  ریشه های فساد، مصادیق هم باید ذکر شود.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مردم باید اصل مبارزه با فساد را مطالبه کنند و زمانی که در مورد فساد فردی یا مسئولی به قطعیت رسیدند باید حق سوال داشته باشند، نمایندگان هم اگر پس از بررسی به قطعیت برسند باید ضمن اعلام اسم فرد مفسد، برخورد را مطالبه کنند.

    کریمی قدوسی تاکید کرد: نمایندگان در جریان دادن رأی اعتماد به وزرا باید به نوعی بررسی کنند و نظر خود را با استناد به اسناد بیان کنند که از هر خطایی در وزارتخانه‌ها جلوگیری شود. نماینده اگر تهدید شود و نتواند به وظیفه خود عمل کند ممکن است افرادی خطاکار در صدر کشور امور را در دست بگیرند.

    مبارزه با فساد امری اسلامی و دائمی است/ مطالبه مردم به زودی محقق می‌شود

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد امر اسلامی و دائمی است، در این راه نباید عجله کرد زیرا حکومت اسلامی متفاوت از سایر حکومت‌ها است، برای صدور هر حکم قضایی تامل و بررسی دقیق لازم است اما آنچه مردم مطالبه کنند با روندی که قوه قضاییه پیگیری می‌کند، به زودی محقق خواهد شد.

    وی در ادامه نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی، دادستان مشهد، مسئولین اداره اطلاعات درباره حکم پدیده شاندیز، گفت: حکم قطعی شده، آقای پهلوان محکوم به حبس ابد شده است، مابقی هم محکوم و پرونده مدیران و مسئولان استانداری و سایر بخش‌ها که کمک کردند، همچنان مفتوح است، حقوق مردم و سرمایه‌گذاران نیز پرداخت خواهد شد.

    مردم در آینده نزدیک  دیگر خبر از پرونده فسادهای کلان را نخواهند شنید

    کریمی قدوسی معتقد است: برخوردهای قضایی تاثیر خود را گذاشته و در آینده مردم این حجم پرونده فسادهای کلان را نخواهند شنید، از سوی دیگر سیستم‌های حاکمی که باید امور را شفاف کنند در حال نصب و راه اندازی است لذا مردم از این طریق در جریان تسهیلات و امکاناتی که مسئولان در اختیار دارند و تمام فعالیت مالی آنها قرار خواهند گرفت.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقاومت در این برخوردها را شاهد خواهیم بود اما در نهایت مطالبه مردم محقق می‌شود، مطالبه مردم روز به روز منطقی‌تر و نهادینه‌تر می‌شود. رسانه‌ها هم باید مطالبات مردم را بیان کنند. طی این مسیر آنقدر سخت است که رهبری فرمودند باید «زرهی بر تن بکنید»، مفسدان اول فریاد می کشند و بعد اعتراض می کنند، و سپس درخواست آنها  به نعره تبدیل می‌شود اما مقاومت در برابر آنها موجب کوتاه شدن دست آنها خواهد شد.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو