مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن استان کردستان خبر داد:

مقاوم سازی ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان کردستان

عصر ساختمان- آور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده اند، گفت: نوسانات بازار، قیمت مصالح و مشکلات ضمانت بانکی از جمله دلایل اصلی کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به سال های ابتدایی طرح است؛ چرا که در سال های اول سخت گیری های زیادی انجام نمی شد و این منجر به مقاوم سازی حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در سال ۸۵ شد.

مقاوم سازی ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان کردستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مقاومتی نیوز، طبق آمارهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تنها 2.2 میلیون واحد مسکن روستایی معادل 40 درصد از کل مسکن‌های روستایی موجود کشور مقاوم هستند و مابقی یعنی حدود 3.1 میلیون واحد نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.

    افشین آور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است که مسکن های روستایی در استان کردستان مقاوم سازی شوند.

    وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی استان کردستان 134 هزار خانوار است، گفت: این جمعیت روستایی، در 10 هزار و 695 روستای استان کرمانشاه و در 120 هزار واحد مسکونی سکونت دارند.

    آور با بیان اینکه، از سال 1374 طرح بهسازی مسکن روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم روستایی آغاز شده است، یادآور شد: اجرای طرح مذکور بسیار با کندی صورت گرفته است، به طوری که طی یک دوره 10 ساله، تنها 200 هزار واحد مسکونی در سطح کشور از تسهیلات مقاوم سازی روستایی بهره مند شده اند.

    آور ادامه داد: پس از وقع زلزله شهرستان بم در سال 1382، مقاوم سازی مسکن های روستایی سرعت بیشتری به خود گرفت و در همین راستا بنیاد مسکن استان کردستان نیز کار خود را با جدیت دنبال کرد.


    معاون بازسازی و مسکن روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون حدود 40 هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده اند، گفت: با توجه به گرانی مصالح ساختمانی، مقاوم سازی هر متر مربع واحدهای روستایی، از 900 تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

    وی گفت: در این شرایط، تسهیلات 40 میلیون تومانی کفاف هزینه ساخت تنها 45 متر زمین را خواهد داد، لذا بایستی اشخاص متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی خود نیز آورده ای داشته باشند تا بتوانند مسکن روستایی خود را مقاوم سازی کنند.

    آور با اشاره به اینکه حدود یک ماه و نیم است که پرداخت تسهیلات بانکی در سال 98 به متقاضیان آغاز شده است، افزود: در 5 ماهه ابتدایی سال جاری، 40 مورد تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن به روستاییان داده شده است، این در حالی است که در سال 97، حدود 830 مورد مسکن مقاوم سازی شده است.

    معاون مسکن روستایی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: نوسانات بازار، قیمت مصالح و مشکلات ضمانت بانکی از جمله دلایل اصلی کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به سال های ابتدایی طرح است؛ چرا که در سال های اول سخت گیری های زیادی انجام نمی شد و این منجر به مقاوم سازی حدود 18 هزار و 700 واحد مسکن روستایی در سال 85 شد.

    پرداخت 8 میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهای روستایی کم بضاعت

    وی در پاسخ به این سوال که برخی روستاییان معتقدند، بانک های عامل ضمانت زنجیره ای تسهیلات مسکن روستایی را اجرا نمی کنند، گفت: در روستاهای استان، ضامن کارمند به ندرت پیدا می شود و این مسئله به چالش بزرگ روستاییان مبدل گشته است. از طرفی بانک ها همکاری های لازم را در خصوص ضمانت زنجیره ای نمی کنند.

    آور با بیان اینکه هزینه نظارت و تهیه نقشه 40 درصد هزینه نظام مهندسی است، عنوان کرد: بنیاد مسکن استان کردستان، یک سری نقشه های آماده را در اختیار خود دارد که رایگان در اختیار سازندگان قرار داده می شود، که دیگر هزینه ای از این بابت پرداخت نکنند.

    معاون بنیاد مسکن استان کردستان در پایان با بیان اینکه رویکرد بنیاد مسکن شناسایی خانوارهای روستایی کم بضاعت است، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان کردستان تا سقف 8 میلیون تومان کمک بلاعوض، به اشخاص کم بضاعت برای نوسازی مسکن روستایی خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار