مدیران خودروعصر اعتبار

تعریف ۱۰۰ طرح عمرانی ویژه مشهد ۲۰۱۷

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: یکصد طرح عمرانی ویژه رویداد مشهد ۲۰۱۷ در حوزه استان با محوریت مشهد تعریف و طراحی شده است.

تعریف ۱۰۰ طرح عمرانی ویژه مشهد ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، «محمد مقدوری» روز سه شنبه در یک نشست خبری در جمع اصحاب رسانه افزود: این طرح ها در کارگروه ستاد عمرانی مشهد 2017 با هدف ارتقای نقش زیارتی و گردشگری مشهد الرضا (ع) تعریف و مصوب شده است که نیاز اعتباری آن افزون بر 12هزار و 240 میلیارد ریال است.
    به گفته وی، از کل این طرح ها 36 مورد در حوزه معماری و شهرسازی، 32پروژه در بخش حمل و نقل، 14 طرح در حوزه هوشمندسازی و 18 طرح نیز در بخش زیرساختی است.
    وی تصریح کرد: محل تامین منابع مورد نیاز این طرح ها در بخش های دولتی، عمومی و قسمتی از طریق مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات شهرداری ها است.
    وی از جمله طرح های محوری در حوزه معماری را بازپیرایی پنج محور اصلی مشهد از جمله خیابان ارگ و چهار مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی بیان کرد.
    مقدوری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق در خصوص این رخداد بزرگ فرهنگی، اظهار داشت: منابع مالی مورد نیاز این طرح ها از طریق جلب مشارکت های دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و سایر استان ها تامین می شود.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از محورهای سمینار استانداران سراسر کشور در هفته گذشته جلب مشارکت دیگر استان ها در این خصوص بود که استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، فارس و گلستان بیشترین تمایل را داشتند.
    وی نقش برخی دستگاه ها و وزارتخانه های چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات را در برنامه های این مناسبت ویژه پر رنگ تر از دیگران دانست و گفت: در این رابطه وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه عمرانی مشهد 2017 به منظور پشتیبانی مالی پروژه ها، قبول مسئولیت انتخاب لگوی این رخداد بزرگ به نیابت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تامین بخشی از نیازهای مالی مربوط به تملک ساختمان های تاریخی بافت پیرامونی حرم مطهر حضوری موثر و پررنگ دارد.
    مقدوری با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی رویداد مشهد 2017 است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز 13 طرح مربوط به هوشمندسازی مشهد را در دست پیگیری دارد.
    به گفته وی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در بحث مرمت و بازسازی بخشی از ساختمان های تاریخی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مسئولیت پذیرفته و بخش خصوصی هم برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است.
    وی تصریح کرد: با تاکید وزیر کشور محورهای مشارکت سایر استان ها دربخش های طرح های میراث فرهنگی و تاریخی، آرامگاه فردوسی و شهر توس، نمادسازی در فضاهای شهری و برگزاری رویدادهای فرهنگی مشهد 2017 تعریف شده است.
    مقدوری با بیان اینکه دولت برای مشهد 2017 ردیف اعتباری مستقل تعریف نکرده، اظهار داشت: تامین بودجه بر عهده وزراتخانه های مربوطه است و لایحه پیشنهادی نیز توسط وزارت خانه های راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده که به زودی تقدیم دولت می شود.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی مشهد 2017 را یک رخداد فرهنگی ملی و مربوط به تمام شهروندان دانست و گفت: با هم افزایی دستگاه های اجرایی، تقویت فرهنگ میزبانی، ارتقای زیرساخت ها و بهبود حوزه های حمل و نقل می توان به بهترین شکل این واقعه مهم را برگزار کرد.
    وی با بیان اینکه طرح های حوزه میراث فرهنگی و آثار تاریخی و فضاهای شهری مشهد اولویت اصلی در اجرای این طرح ها است، برگزاری همایش تخصصی در حوزه های مختلف ملی و بین المللی، نمایشگاه اکسپوی اسلامی و برپایی هفته های فرهنگی را از دیگر برنامه های مشهد 2017 عنوان کرد.
    وی با ذکر اینکه ایسسکو در انتخاب شهرها به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در هر سال اهدافی را دنبال می کند، گفت: از جمله آنها بهره گیری از این فرصت برای انعکاس فرهنگ اسلامی هر منطقه به سایر کشورها، ظرفیت سازی برای بازسازی شهرهای اسلامی، ارتقای مشخصه های بین المللی و ایجاد حس جدید میان شهروندان در ارتباط با موضوعات اعتقادی است.
    وی با بیان اینکه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ کشورهای اسلامی در سال 2017 هم در این راستا است و شهرهای سنار سودان، عمان در اردن، کامپالا در اوگاندا نیز پایتخت فرهنگ کشورهای اسلامی در حوزه عربی و آفریقایی تعیین شده اند.
    مقدوری در زمینه وضعیت پروژه های عمرانی استان هم گفت: در سال 94 در مجموع اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استان در ردیف های مختلف استانی و ماده 180 و قانون تنظیم مقررات و غیره 38،5 درصد بود.
    وی گفت: در عین حال تلاش شد با وجود همه تنگناهای مالی و اعتباری انجام پروژه ها عقب نماند چنانکه حجم اعتباری پروژه هایی که در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری رسید نسبت به سال 93 رشد داشت.
    وی ادامه داد: با سیاستگزاری که در زمینه تکمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد صورت گرفت توانستیم از همان اعتبارات اندک و محدود استفاده مطلوب تری انجام دهیم.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، وضعیت طرح های سفر هیات دولت به این استان را نه چندان مطلوب خواند و ابراز امیدواری کرد امسال با قول هایی که در بحث تخصیص اعتبارات این بخش صورت گرفته به سرانجام مناسبی برسد.
    وی رقم تخصیصی از 610 میلیارد ریال اعتبار مربوط به ساماندهی حاشیه نشینی مشهد را هم صفر عنوان کرده و از این وضعیت گلایه کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار