مدیران خودروعصر اعتبار

اتصال آزادراهی ارومیه به تبریز جان گرفت

عصر ساختمان- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز به طول ۳۵ کیلومتر به صورت چهار خطه، آماده افتتاح است‌ و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده تردد از این آزادراه انجام شود‌.

اتصال آزادراهی ارومیه به تبریز جان گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به برنامه توسعه آزادراه‌های کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ‌2 هزار و 217 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که زیر بار عبور است.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: طی برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی امسال و سال آینده هفت آزادراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

    * قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز آماده افتتاح شد

    وی اظهار کرد: قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز به طول 35 کیلومتر به صورت چهار خطه، آماده افتتاح است‌ و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده تردد از این آزادراه انجام شود‌.

    میرشفیع ادامه داد: سرمایه‌گذاری این آزادراه به صورت مشارکتی و نسبت سهم‌ 50-50 مشارکت‌ دولت و بنیاد تعاون ناجا است‌.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی نهایی و نصب تجهیزات هستیم تا پرداخت عوارض این آزادراه به صورت الکترونیک ‌امکان‌پذیر باشد.

    وی درباره کل قطعات این آزادراه توضیح داد: ‌قطعه یک و قطعه دو ‌آزادراه ارومیه -تبریز قبلا به بهره برداری رسیده است، قطعه سوم در دست ساخت و احداث است و در قطعه پنجم این آزادراه هم به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در پاسخ به این سؤال که تردد برای کاربران از این آزادراه چگونه خواهد بود؟ بیان‌ کرد: کاربرانی که از این آزادراه استفاده می‌کنند، فعلاً ابتدا وارد قطعات یک و دو ‌آزادراه می‌شوند، سپس در ‌قطعه سوم به جاده دسترسی منتقل می‌شوند، پس از آن به ‌قطعه چهارم آزادراه در کنار جزیره اسلامی وارد‌ می‌شوند‌.

    بنابراین گزارش قطعه یک آزادراه ارومیه-تبریز ‌24.5 کیلومتر طول دارد و مسیر آن از شهر ‌ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه است.

    قطعه دو این آزادراه، خاکریز میان‌گذر دریاچه ارومیه است و ‌15.5 کیلومتر طول مسیر است.

    ‌قطعه سه این آزادراه از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی سرای (جزیره اسلامی) به طول 29 کیلومتر ادامه دارد.

    قطعه چهار آزادراه ارومیه-تبریز 29 کیلومتر طول دارد و از سه راهی سرای (جزیره اسلامی) آغاز شده است و تا‌ سه راهی خاصبان ادامه دارد.

    قطعه پنج‌ این مسیر آزادراهی 32 کیلومتر طول دارد و از سه راهی خاصبان به کیلومتر 7 آزادراه تبریز-سهند و تبریز متصل می‌شود.

    مخاطبان این رسانه در بخش فارس من، خواستار تسریع در تکمیل آزادراه ارومیه-تبریز داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار