مدیران خودروعصر اعتبار

سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داد:

اختصاص ۲۸۴ میلیارد تومان تسهیلات برای منازل زلزله‌زدگان مسجدسلیمان

عصر ساختمان- سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با هدف جبران خسارت وارده به واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله اخیر مسجد سلیمان اختصاص مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۴ میلیارد تومان بلاعوض و نیز ۲۵ میلیارد تومان برای آماده‌سازی و ۳۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های پشتیبانی جانبی برای تصویب به هیات وزیران پیشنهاد می‌شود.

اختصاص ۲۸۴ میلیارد تومان تسهیلات برای منازل زلزله‌زدگان مسجدسلیمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، جلسه بررسی ابعاد خسارت زلزله مسجدسلیمان و نحوه جبران خسارت‌های وارد شده با حضور سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر نفت، استاندار خوزستان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و امیر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش، نماینده مردم و فرماندار مسجد سلیمان در محل این سازمان برگزار شد.

    در این جلسه قرار شد وزارت نفت مبلغ 51 میلیارد تومان کمک بلاعوض از طریق دریافت تسهیلات بانکی برای اتمام 500 واحد نیمه‌تمام به بنیاد مسکن پرداخت کند.

    همچنین، در این نشست تصویب شد که با نظارت استانداری خوزستان، دارایی‌ها از جمله منازل مسکونی و اراضی مازاد موجود متعلق به شرکت نفت به فروش رفته و منابع حاصل، صرف اتمام پروژه شده یا برای احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله مورد استفاده قرار گیرد.

    همچنین مقرر شد با هدف جبران خسارت وارده به واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله اخیر مسجد سلیمان اختصاص مبلغ 210 میلیارد تومان تسهیلات و 74 میلیارد تومان بلاعوض و نیز 25 میلیارد تومان برای آماده سازی و 30 میلیارد تومان برای هزینه‌های پشتیبانی جانبی برای تصویب به هیات وزیران پیشنهاد شود.

    در این جلسه همچنین مقرر شد که درباره سایر خسارت‌ها به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌ها و غیره، ستاد مدیریت بحران گزارش خود را کامل کند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

    همچنین در این نشست، تصمیم گرفته شد قطعاتی از اراضی مناسب تا سقف 78 هکتار متعلق به نیروی زمینی ارتش در مسجدسلیمان به منظور ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان به قیمت کارشناسی تحویل وزارت راه و شهرسازی شود و همزمان معادل ارزش کارشناسی این اراضی توسط وزارت مذکور از طریق مسکن مهر به صورت تهاتر در شهرهای مورد تقاضا تحویل نیروی زمینی شود.

    وزارت راه و شهرسازی این اراضی را به بنیاد مسکن تحویل خواهد داد که با هدف ایجاد مسکن برای آسیب‌دیدگان زلزله مسجدسلیمان مورد استفاده قرار گیرد و این اقدام‌ها در مدت یک ماه انجام می‌پذیرد.

    در خاتمه جلسه مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی و استانداری خوزستان و مدیران این استان حداکثر مساعدت و تسریع را برای تغییر کاربری و تأمین زیرساخت‌ها انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار