مدیران خودروعصر اعتبار

تهران آذربایجان‌شرقی در مقاوم سازی مسکن از متوسط کشوری جلوتر است

عصر ساختمان- حافظ باباپور روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن هریس با بیان اینکه تا پایان امسال مسکن مهر ۴۶ شهر استان به شهرداری ها واگذار می ‌شود، گفت: تاکنون مسکن مهر ۵ شهر برای تکمیل و آماده سازی محوطه به شهرداری ها واگذار شده و تا پایان سال در تمامی شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت به شهرداری واگذار می شود.

تهران آذربایجان‌شرقی در مقاوم سازی مسکن از متوسط کشوری جلوتر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: در شهرستان هریس واگذاری در حال انجام است و تا پایان امسال موضوع مسکن مهر در استان خاتمه یافته و تمامی واگذاری ها به پایان می رسد.

    وی از اختصاص 130 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی برای شهرستان هریس  با تسهیلات 750 میلیون ریالی خبر داد و افزود: این تسهیلات با سود 9درصد و اولویت با اقشار کم درآمد می باشد و برای تمامی شهرهای 6 گانه این شهرستان اختصاص یافته است.

    باباپور با بیان اینکه دریافت اسناد مالکیت به منظور حفظ حقوق مالک و نیز تامین امنیت قضایی و تثبیت مالکیت، امری ضروری است، اظهار داشت : تامین زمین و ساخت مسکن روستایی برای اقشار آسیب پذیر جامعه روستایی در راستای اجرای ماده 4 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی و نیز صدور سند برای املاک روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با همکاری اداره ثبت اسناد واملاک از جمله وظایف ذاتی بنیاد مسکن است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام  اینکه تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی از ابتدای سال جاری 400 میلیون ریال تعیین شده است، گفت: در صورت تخصیص و تأمین اعتبار علاوه بر این تسهیلات ارزان قیمت، 120 میلیون ریال وام قرض الحسنه نیز به متقاضیان مقاوم سازی مسکن پرداخت می‌شود.

    وی اظهار داشت: کسانی که به علت کمبود امکانات مالی نتوانند با این تسهیلات مسکن خود را تکمیل و مقاوم سازی کنند، با تائید کارشناسان بازسازی این بنیاد 80 میلیون ریال نیز از سوی بنیاد مسکن وام بلاعوض به آنها تعلق می‌گیرد.
    باباپور، علت بازگشت روستاییان به خانه و کاشانه خود را تکمیل زیر ساخت‌ها، مقاوم سازی مساکن روستایی، رونق تولید و اشتغال دانست و ادامه داد: تاکنون 152 هزار واحد مسکن روستایی معادل 52 درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است.
    فرماندار  هریس نیز در این جلسه، بزرگ ترین مشکل مسکن مهر شهرستان  را عدم توجه مسئولان وقت در انتخاب زمین مناسب، فرهنگ آپارتمان نشینی و هزینه های انتقال خدمات به مسکن مهر احداث شده در سطح شهرستان عنوان کرد و خواستار حل نهایی مسکن های مهر شهرستان هریس شد.

    علیرضا خاکپور از نبود انعطاف روسای ادارات این شهرستان در اجرای قانون به نفع مردم در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه مسکن مهر در این شهرستان انتقاد کرد.

    وی با اشاره به تحقق 50 درصدی اعتبارات مسکن روستایی این شهرستان در سال گذشته گفت: 345 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر86 میلیارد ریال در حال ساخت و تکمیل است.

    فرماندار هریس افزود: از 387 واحد تخصیص یافته، 345 واحد ابلاغ شده  که تا امروز 162 واحد برای تشکیل پرونده و دریافت وام به بانک ها اعلام شده و بقیه نیز تا اتمام فصل کاری جهت معرفی به بانک های عامل معرفی می شوند.

    شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار