مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار شاهرود:

برای تامین آب کارماندگار نشده است

عصر ساختمان- محمدکرم محمدی دوشنبه در جمع گروهی از دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با بیان این که در چند ماه گذشته پیگیری هایی انجام شده ، افزود : چاه های آب برخی دستگاه های اجرایی با همکاری مدیران مربوطه وارد شبکه توزیع شد تا دستکم ۵۰ لیتر در ثانیه به آب های موجود اضافه شود.

برای تامین آب کارماندگار نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از جماران، به گفته مسوولان امر ، ظرفیت منابع آب آشامیدنی شاهرود اکنون 600 لیتر در ثانیه است که در اوج مصرف 150 لیتر در ثانیه کمبود ایجاد شده و موجب قطع آب می شود.  

      وی ادامه داد: برخی  افراد از آب آشامیدنی که به سختی تامین می شود، برای خوراک دام و آبیاری مزرعه و باغ  استفاده کرده و موجب کمبود آب می شوند.

    معاون استاندار سمنان مشکل شبکه توزیع را یکی از دلایل کمبود آب آشامیدنی شهر شاهرود خواند و گفت : تا مشکل مدیریت توزیع با همکاری مردم ، شوراها و دهیارها حل نشود ، همچنان با کمبود آب روبرو خواهیم بود.

      محمدی با بیان این 25 درصد آب تولید شده به خاطر فرسودگی شبکه توزیع و نیز استفاده نابجای برخی برای مصارف دیگر مانند آبیاری باغ ها از چرخه مصرف مردم خارج می شود، ادامه داد: با تصمیماتی که در استان گرفته شده در بازه زمانی پنج تا 6 ماهه بخش زیادی از آب مورد نیاز کشاورزی بخش مرکزی از طریق حفر چاه ها حل می شود.

    فرماندار شاهرود خطاب به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی گفت: در هر شهر و روستا اولویت های را سنجیده و رتبه بندی کنید و بر حسب ظرفیت اعتباری که دارید برای مردم و مجریان طرح  توقع ایجاد کنید.

      وی با بیان این که گزارش های خوبی در زمینه ساخت جاده ها ، پل ، ساختمان ها و مسیل ها در دست دارد، افزود: 400 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری اختصاص یافته که ضرورت دارد برای جذب آن ها مدیران پیگیری بیشتری کنند.

       معاون استاندار سمنان از رشد22 درصدی اعتبارات امسال هم خبرداد و گفت : بخش زیادی از این اعتبارات مربوط به روستاهاست ، دهیاران و بخشداران و کارشناسان امر اولویت ها را برای بنیاد مسکن ، آب و فاضلاب روستایی و میراث فرهنگی مشخص کنند.

    محمدی گفت : برای برخی از اولویت های هم اعتبار شهرستانی و هم اعتبار سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده ،نامه نگاری هایی در خصوص موضوع آسفالت و بهسازی جاده ها و پل ها انجام شده و اعتبارات بسیار خوبی در اختیار بنیاد مسکن گذاشته شده تا مشکلات ناشی از سیل و همچنین روستاهای بدون دهیاری  را برطرف کند.

    فرماندار شاهرود با بیان این که در برخی از روستاها فضای ورزشی ندایم، افزود: ساخت خانه های ورزشی در دستور کار بوده و  برای احیاء قنوات اعتبارات بسیار خوبی  وجود دارد که نیازمند هماهنگی با جهادکشاورزی است.

    وی گرایش کشاورزان به استفاده از گلخانه ها را امری ضروری خواند و گفت: پیش از این برای ساخت گلخانه داشتن 1500 متر زمین شرط اصلی بود ، اکنون 300 متر به پایین نیز قابل قبول بوده و هیچ استعلامی نیاز ندارد فقط لازم است با جهادکشاورزی هماهنگی شود.

      معاون استاندار سمنان کشت گلخانه ای را دارای برکت فراوان خواندو گفت: با یک یا 2 برداشت محصول سرمایه اولیه کشاورزان باز می گردد، ضمن این که

    تسهیلات خوبی هم برای ایجاد گلخانه  فراهم شده است.

      وی با درخواست از سرمایه گذاران بومی برای راه اندازی گلخانه و کشت و صنعت ، گفت: در روستا میغان  مجتمع 84 هکتاری وجود دارد که 42 هکتار آن یک مجتمع دامی است و 42 هکتار هم قرار است گلخانه ایجاد شود.

    محمدی گفت : مطالعه طرح های آبخیزداری دهملا ، تفال ، قلعه عضدی و صالح آباد تمام شده و تا پایان سال باید اجرا شود.

    سطح زمین های کشاورزی شاهرود 18 هزار هکتار است که 24 درصد از زمین های کشاورزی استان سمنان و سطح باغ های آن هم 14 هزار و 500 هکتار است که 32 درصد باغ های استان را شامل می شود.
    این شهرستان با داشتن 400 هزار راس دام سبک 24 درصد از دام سبک استان و با داشتن 31 هزار راس دام سنگین 30 درصد دام سنگین استان را دارد .
    میزان تولید محصولات زراعی شاهرود سالانه 230 هزار تن و محصولات باغی 155 هزار تن است که 50 درصد از تولید باغی استان سمنان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار