مدیران خودروعصر اعتبار

دبیرکل مشترک اتاق ایران و عراق بیان کرد:

نیازمندی عراق به دو میلیون واحد مسکونی

عدم صدور ضمانت‌نامه مشکل پیمانکاران ایرانی است

عصر ساختمان- دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق به دو میلیون واحد مسکونی نیازمند است.

نیازمندی عراق به دو میلیون واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حمید حسینی دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق در گردهمایی فعالان صنعت ساختمان ایران – عراق که عصر امروز به میزان اتاق بازرگانی ایران و عراق برگزار شد با قدردانی از حضور عراقی در نمایشگاه صنعت ساختمان ایران گفت: با گسترش حجم تبادلات دو کشور و نقشه هدف رسیدن به 20 میلیارد دلار نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش‌های مختلف هستیم که امروز به بهانه نمایشگاه صنعت ساختمان و حضور هیات 40 نفره عراقی که متشکل از فعلان این حوزه و روسای اتاق بازرگانی شهرهای مختلف عراق است این نشست را برگزار می کند.

    وی با اشاره به جنگ عراق با گروهک تروریستی داعش گفت: با شکست داعش روند بازسازی عراق آغاز شده و این کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند احداث پل، ساختمان و واحدهای صنعتی است که علاوه بر مصالح نیاز به دانش فنی نیز دارد. مصالح ساختمانی ایران از کیفیت متناسبی برخوردار است و می‌توان از فرصت برای گسترش حجم تجارت دو کشور استفاده کرد.

    حسینی با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش‌های مختلف و مزیت نسبی آن نسبت به دیگر کشورها گفت: در این حوزه کاملا با یک بازار رقابتی روبرو هستیم هرچند تحریم‌ها باعث شده تا پیمانکاران کشورمان با مشکل ارایه ضمانت‌نامه به کارفرماهای عراقی روبرو باشند و لذا ما این پیشنهاد را به شرکت‌ها دادیم که در قالب جوینت ونچر و ایجاد شرکت‌های مشترک در مناقصه‌ها به شرکت عراقی شرکت کنند که این امر باعث می‌شود که احتمال برد آنها نیز بیشتر شود .

    وی با اشاره به نیازمندی عراق به واحدهای مسکونی گفت: این کشور همسایه نیاز به دو میلیون واحد مسکونی دارد و مطابق نقشه‌راه ارایه شده در بخش بازسازی عراق 30 درصد امور ساخت‌وساز به بخش مسکن و ساختمان مربوط می‌شود و لذا با توجه به تجربه ایرانی‌ها در انبوه‌سازی مسکن انتظار حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های ساختمانی در نقاط مختلف عراق را داریم.

    عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مشکل اصلی فروشندگان مصالح ایرانی عدم حضور مستقیم در بازار عراق است طوری‌که دلالان با چندین برابر سود مصالح ایرانی را به بالاترین قیمت به مصرف‌کننده عراقی می‌رسانند.اگر خواهان گسترش همکاری در این بخش هستیم باید دست واسطه‌ها را از این بازار قطع کنیم .

    همچنین در این همایش رییس اتحادیه پیمانکاران اقلیم کردستان با استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی در اقلیم گفت: با خروج داعش اکنون امنیت به این کشور بازگشته و با وجود سابقه دیرینه فرهنگی و تجاری بین بخش خصوصی دو کشور و فناوری و دانش بالای ایران در حوزه ساخت و ساز به نظر می‌رسد شرکت‌های ایرانی بهترین شریک برای بازسازی اقلیم و دیگر استان‌های عراق هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو