مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان ری مقاوم سازی می شود

عصر ساختمان- مدیر بنیاد مسکن شهرستان ری گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۲۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک های عامل معرفی شده است.

۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان ری مقاوم سازی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بهروز مرادی راد  اظهار داشت: مالکان واحدهای فرسوده روستایی با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان ری از تسهیلات 400 میلیون ریالی مقاوم سازی با کارمزد چهاد درصد بهره مند شوند.

    وی با بیان اینکه اکثر ساکنان بافت فرسوده روستایی توان مالی نوسازی و احداث مسکن را ندارند، افزود: ارائه تسهیلات نوسازی به مالکان این واحدهای فرسوده می تواند تا حد بسیار زیادی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل جلوی خسارت های مادی و معنوی را بگیرد.

    مرادی راد تجمیع واحدهای مسکونی روستایی فرسوده را یکی از بهترین روش های نوسازی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه بسیاری از مالکان این واحدها مخالف تجمیع هستند و همین امر کار بازسازی و نوسازی بافت فرسوده را سخت کرده است.

    وی ادامه داد: ارائه تسهیلات نوسازی از آنجایی که مورد استقبال ساکنان روستاهای شهرستان قرار گرفته است، راهکاری مناسب برای بهسازی بافت فرسوده روستایی محسوب می شود که هم اکنون در حال اجرا است.

    مرادی در ادامه به ساخت یک هزار واحد مسکونی شهری در قالب «طرح اقدام ملی» در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: این طرح که برای ساکنان بخش های زیر پنج هزار نفر برنامه ریزی شده است، هم اکنون در بخش های کهریزک، باقرشهر و حسن آباد فشافویه در حال اجرا است.

    وی ابراز کرد: تسهیلات خرید مسکن 750 میلیون تا یک میلیارد ریالی در «طرح اقدام ملی» برای متقاضیان تدارک دیده شده است تا اقشار کمتر برخوردار به راحتی صاحب مسکن شوند.

    رییس بنیاد مسکن ری افزود: واحدهای مسکونی این طرح تا 2 سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد، با واگذاری این واحدها امیدواریم عرضه و تقاضای مسکن در جنوب تهران به حالت نرمال برسد و جلوی گرانی بیش از حد مسکن نیز گرفته شود.

    شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار