مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:

لزوم حفظ حریم شهر تهران از ساخت و سازها

عصر ساختمان- یک عضو اسلامی شورای شهر تهران با اشاره به تخریب و ابلاغ طرح ساختاری حریم برای شهر تهران بر لزوم حفظ حریم پایتخت تأکید کرد.

لزوم حفظ حریم شهر تهران از ساخت و سازها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، زهرا نژادبهرام در جلسه مشترک فرمانداری شمیرانات و اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع حریم تهران گفت: ساخت و سازهایی که در فشم و رودبار قصران صورت می‌گیرد در حریم توسط بخشداری مجوز به آن‌ها داده می‌شود نه شهرداری تهران. لذا از فرمانداری شمیرانات درخواست می‌کنم موضوع حریم را جدی بگیرد چرا که طرح ساختاری آن توسط شورای عالی شهرسازی مصوب و ابلاغ شده اما در استانداری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

    وی افزود: حریم تهران باید حفظ شود. با توجه به اشکال ساختاری که وجود دارد و وزارت کشور نمی‌تواند منابع مالی لازم را تأمین کند، مجوز این ساخت و سازها داده می‌شود اما نباید حریم تهران به این دلیل فروخته شود.

    نژادبهرام تأکید کرد: به هر دلیلی امروز با این شرایط مواجه شدیم و باید کمک کنیم به یکدیگرتا این مشکلات حل و فصل شود. از فرمانداران درخواست می‌شود با عنایت به خدماتی که شهرداری‌ها به حوزه حریم‌ها می‌دهند نسبت به مجوز ساخت و سازها نظارت کامل داشته باشند.

    وی ادامه داد: شورای شهرستان به‌صورت مداوم تشکیل می‌شود اما ظاهرا تعامل با شهرداران به خوبی شکل نگرفته است چرا که در این جلسه مشکلات جزئی به عنوان دغدغه شهرداران مطرح می‌شود که در شورای شهرستان قابل حل و فصل است.

    این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ترافیک منطقه 1 شهرستان شمیرانات اشاره کرد و گفت: در مورد ترافیک پیشنهاداتی توسط شهردار منطقه 1 ارائه شد مبنی بر اینکه خیابان یک طرفه شود. در حال حاضر تهران دارای طرح جامع ترافیک است که مشغول بازنگری آن هستیم. تجربه یک طرفه کردن خیابان در ولیعصر وجود دارد که مناسب نبود و حیات را در این خیابان از بین برد. بی‌تردید باید از روش‌های نوین برای حل معضل ترافیکی در این زمینه بهره بگیریم.

    نژادبهرام تأکید کرد: ما مدعی انسان محوری در شهر تهران هستیم اما راه را برای تردد بیشتر خودروها فراهم می‌کنیم. شهرداران مناطق 1 و 2 که مناطق‌شان دارای طرح تفصیلی هستند باید هر هدف‌گذاری را براساس این طرح‌ها انجام دهند.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد:‌ شهرداران مناطق 1 و 2 با توجه به اولویت‌ها و نیازها همچنین منابع هدف‌گذاری لازم را انجام دهند. اگر چند هدف داشته باشیم می‌توانیم با زمان‌بندی و بهره‌گیری مناسب از منابع مشکلات را حل و فصل کنیم.

    وی تأکید کرد: منطقه 1 بافت فرسوده ندارد بلکه لکه‌های فرسوده دارد که با توجه به طرح بازآفرینی شهر تهران می‌توان با استقرار دفاتر نوسازی در همین محدوده‌ها نسبت به نوسازی این محدوده‌ها اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو