مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی:

خاورمیانه بزرگترین بازار جهانی ساخت‌و‌ساز است

آتش سوزی در ساختمانها روند افزایشی داشته است

عصر ساختمان:معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی از سال ۸۰ به این طرف افزایش داشته و با گسترش شهرنشینی حجم و تراکم خسارات از این ناحیه گسترده شده است، گفت: بزرگترین بازار جهانی ساخت و ساز، خاورمیانه و کشورهای همسایه هستند.

خاورمیانه بزرگترین بازار جهانی ساخت‌و‌ساز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، حامد مظاهریان در کنفرانس ملی محافظت ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل و نقل در برابر آتش با بیان این‌که میزان آتش‌‌سوزی در کشور از سال 80 به بعد روند افزایشی داشته است،گفت: با ارتقای مقررات ساخت و ساز و منطبق کردن آن با قوانین جهانی می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی را نیز در سطوح جهانی صادر کنیم.

    وی افزود: با گسترش شهرنشینی حجم و تراکم این خسارات نیز گسترده شده است. در کشور ما نیز همواره حوادث آتش‌سوزی منجر به تحمیل خسارت‌ها و لطمه‌های فراوانی شده است. تا پیش از سال 80 سالانه چهار هزار و 442 مورد آتش‌سوزی و به طور میانگین روزی 12.2 حادثه داشتیم. در سال 80 این آمار به روزی 14.9 حادثه افزایش یافت. در سال 85 نیز 9 هزار و 156 حادثه یعنی متوسط حدود روزی 25 حادثه و سال 93 تعداد 21 هزار و 583 حادثه که میانگین روزی 55 آتش‌سوزی محسوب می‌شود واقع شد.

    مظاهریان با تاکید بر اینکه این حوادث در دنیا منجر به تدوین مقررات لازم برای مقابله با آن شده است،تاکید کرد: باید خود را با مقررات تطبیق دهیم چرا که حوادث آتش‌سوزی آثار وحشتناکی دارد و خسارت‌ها و صدمه‌های اقتصادی ناشی از آتش‌سوزی بسیار بالاست.

    مظاهریان ادامه داد: رعایت مقررات ملی ساختمان و به روز کردن آن می تواند موجب صدور خدمات فنی و مهندسی در سطوح جهانی شود.

    معاون وزیر راه  شهرسازی با اشاره به اهمیت تقویت صنعت بیمه در بخش بیمه‌های آتش‌سوزی تصریح کرد: در اروپا صنعت بیمه با توجه به سطح کیفی ساختمان و میزان آمادگی آن در برابر آتش از بیمه‌گذار هزینه دریافت می‌کند که این موضوع به بازپرداخت خسارات ناشی از حوادث آتش‌سوزی سرعت می‌بخشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار