مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور مطرح کرد:

کاهش معاملات مسکن در مناطق شمالی تهران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اکثر معاملات مسکن مربوط به خرید و فروش مساکن با متراژ زیر ۸۰ متر بوده است، با توجه به افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت املاک، عملا مردم توان مالی برای خرید خانه های با متراژ بالا را ندارند.

کاهش معاملات مسکن در مناطق شمالی تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن در کشور به ویژه پایتخت، گفت: بازار مسکن امروز دچار رکود تورمی شده و این مسئله موجب شده که بر اساس آمارها، میزان معاملات مسکن حدود 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

    کاهش خرید و فروش مسکن در مناطق شمالی تهران

    در شهری مانند تهران میزان و روند خرید و فروش مسکن کاملا متفاوت است، به طوری مثال رکود مسکن در مناطق شمالی پایتخت بیشتر از مناطق جنوبی است، یعنی آن که بر اساس آمارها، میزان معاملات مسکن در مناطق جنوب و شرق تهران بالاتر از دیگر مناطق است
    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی در شهری مانند تهران میزان و روند خرید و فروش مسکن کاملا متفاوت است، به طوری مثال رکود مسکن در مناطق شمالی پایتخت بسیار بیشتر از مناطق جنوبی است، یعنی آن که بر اساس آمارها، میزان معاملات مسکن در مناطق جنوب و شرق تهران بالاتر از دیگر مناطق است.

    افزایش خرید و فروش آپارتمان های زیر 80 متر؛ کسادی معاملات متراژ بالا

    وی تصریح کرد: از طرف دیگر طبق بررسی های صورت گرفته، اکثر معاملات مسکن در ماه های اخیر مربوط به خرید و فروش مساکن با متراژ زیر 80 متر بوده است، با توجه به افزایش 120 درصدی قیمت املاک، عملا مردم توان مالی برای خرید خانه های با متراژ بالا را ندارند، از این رو مجبورند که نسبت به خرید خانه های کوچک اقدام کنند.

    شکسته شدن حد مقاومت مالکان؛ قیمت ها به تدریج کاهش می یابد

    کیانپور ادامه داد: امروز شرایط رکودی بازار مسکن موجب شده که مالکان مواضع و رفتارهای خود را تغییر دهند، از این رو کسادی بازار زمینه شکسته شدن حد مقاومت مالکان را فراهم کرده است، یعنی آنکه مالکان از قیمت ها پیشین خود برای جذب مشتری عقب نشینی کرده اند.

    افزایش رکود در حوزه ساخت و ساز مسکن

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه مسکن، افزایش رکود در حوزه ساخت و ساز است، در شرایط کنونی سازندگان توان ریسک برای ساخت مسکن را ندارند، زیرا این احتمال می رود که قیمت مسکن در آینده کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار