مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت واحدهای مسکونی سیلزدگان مازنی به سرانجام رسید

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: بر اثر سیل اواخر اسفندماه ۹۷ و فروردین ۹۸ افزون بر۷ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی و تجاری در استان خسارت دیدند.

مرمت واحدهای مسکونی سیلزدگان مازنی به سرانجام رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد خانی نوذری اظهارداشت: با فروکش کردن سیل در مازندران  مرمت  حدود 6 هزار واحد مسکونی خسارتی در دستور کار قرار گرفت  و با پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت تمام این واحدها مرمت و سیلزدگان به خانه های خود برگشتند.
    نوذری اضافه کرد: دولت برای کمک به سیلزدگان مازنی به ازای هر واحد خسارتی و معیشتی( جبران خسارت به اثاثیه منازل ) تا سقف 50 میلیون ریال متناسب با میزان خسارت های وارده و تعمیرات این واحد نیز تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت مصوب کرد.
    وی تعداد خانوارهای سیلزده مازنی که تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض را در قالب کمک معیشتی دریافت کردند را حدود یک هزار خانوار اعلام کرد.

    تکمیل واحدهای تخریبی تا آذرماه 98
    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران تعداد واحدهای مسکونی که براثر سیل سال جاری در این استان کاملا تخریب شده را حدود 500 واحد مسکونی بیان کرد و اظهار داشت: برای ساخت این واحدهای نوساز علاوه بر پرداخت کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی تا سقف400 میلیون ریال برای روستاها و 500 میلیون ریال در شهرها تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.
    خانی نوذری افزود : پیش بینی می شود تا اواخر آذرماه سال جاری این واحدهای مسکونی که در شرایط فعلی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد، به پایان برسد.
    به گفته وی، علاوه بر کمک بلاعوض افزون بر 10 هزار تن سیمان به عنوان مصالح ساختمانی به صورت رایگان متناسب با میزان خسارت واحدهای مسکونی و تجاری در اختیار سیلزدگان قرار داده شد.

    پرداخت 270 میلیارد ریال کمک بلاعوض
    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: تاکنون دولت حدود 270 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان مازنی برای خرید لوازم منزل و مرمت واحدهای مسکونی پرداخت کرد.
    خانی نوذری خاطرنشان کرد: همچنین 530 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای ساخت و مرمت واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل در اختیار سیلزدگان قرار داده شد و این تسهیلات نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی در اختیار سیلزدگان قرار داده می شود.
    وی اضافه کرد: اداره کل متبوعش با حمایت استاندار مازندران تا پایان بازسازی و نوسازی در کنار سیلزدگان می ماند.
    سیل اواخر اسفندماه 97 و 12فروردین ماه 98 حدود 1800 میلیاردتومان به تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی استان مازندران خسارت وارد کرد.
    براساس آخرین گزارش رسمی تاکنون دولت برای جبران خسارت های ناشی از سیل اعم از مسکونی و تاسیسات زیربنایی حدود 200 میلیارد تومان اعتبار به مازندران اختصاص داد که 80 میلیارد تومان آن برای واحدهای مسکونی اختصاص داده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار