مدیران خودروعصر اعتبار

حفر مرگبار تونل ۲۳ متری برای سرقت گاز در مشهد!

عصر ساختمان- رئیس اداره گاز منطقه ۷ مشهد گفت: حفر چاهی به عمق پنج متر و تونلی به طول ۲۳ متر برای استفاده غیر مجاز از گاز طبیعی عامل فوت فرد خاطی شد.

حفر مرگبار تونل ۲۳ متری برای سرقت گاز در مشهد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، محمد کامل با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق با اعلام تیم نشت‌یابی شرکت گاز استان مبنی بر نشت گاز در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مقدس مشهد، تیم های امداد و تعمیرات این منطقه به محل اعزام و اقدام به حفاری محل نمودند.

    وی افزود: در ادامه عملیات حفاری و با توجه به گزارش سازمان آتش نشانی، مشخص شد فرد خاطی با حفر کانال و عبور از زیر جاده اصلی اقدام به انشعاب غیر مجاز از شبکه اصلی گاز و سرقت کرده که علاوه بر نصب غیر اصولی و ناایمن، موجب نشت گاز در منطقه و خسارت به تاسیسات گازرسانی شده است.

    رئیس اداره گاز منطقه 7 مشهد گفت: در هنگام ورود نیروهای عملیاتی شرکت گاز استان به محل، بوی حاصل از نشت گاز به حدی بود که هر لحظه احتمال وقوع حادثه ثانویه وجود داشت. از همین رو برای حفظ ایمنی شهروندان با هماهنگی مقام قضایی، جریان گاز حدود 450 خانوار قطع و منازل مجاور این محل نیز تخلیه شد.

    کامل افزود: مطابق شواهد موجود فرد خاطی پس از مشاهده نشت گاز ناشی از اتصال غیراصولی و ناایمن به کانال وارد شده و با دستکاری اتصالات، موجب شدت نشت گردیده و همین انباشت گاز عامل خفگی و فوت وی می شود.

    رئیس اداره گاز منطقه 7 مشهد اضافه کرد: فرد متوفی پیش از این نیز در تابستان سال 95 اقدام به اجرای شبکه و نصب علمک غیرمجاز گاز کرده بود که با گزارش مردمی، شبکه غیرمجاز، جمع آوری و از بروز حوادث احتمالی بعدی جلوگیری شد.

    وی با تاکید بر لزوم استفاده ایمن از گاز طبیعی افزود: جریان گاز در شبکه شهری نزدیک به 60 پوند فشار دارد و هر نوع استفاده غیر مجاز از گاز طبیعی علاوه بر مجازاتهای قانونی، آثار و پیامدهای مالی و جانی گسترده و غیر قابل جبرانی برای افرد سودجو و سایرین را در پی خواهد داشت.

    کامل  تصریح کرد: از شهروندان خواشمندیم در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف مرتبط با گاز طبیعی موضوع را به سامانه‌های 194 یا 37074 مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی اطلاع دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی