مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

احداث موزه صنعت در کارخانه سیمان ری حلقه گردشگری ری را تکمیل می‌کند

عصر ساختمان- خلیل آبادی درباره معضلات شهرستان ری، آخرین وضعیت تکمیل مترو، استقلال شهرستان ری و ... توضیحاتی داد.

احداث موزه صنعت در کارخانه سیمان ری حلقه گردشگری ری را تکمیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهرستان ری با اصحاب رسانه با حضور حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد.

    حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها یکی از ارکان برآمده از متن مردم‌ هستند، گفت: شورا‌ها تنها وسیله ارتباطی خود با مردم را رسانه‌ها و خبرنگاران می‌دانند که خوشبختانه امروز در حوزه رسانه تمام اخبار شورا‌ها به سمع مردم می‌رسد، زیرا رسانه امروز مسائل را تحلیل و از بروز بسیاری از مشکل‌ها جلوگیری می‌کند.

    او در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت احداث مترو شهرستان ری به کجا رسید، افزود: از شهرستان ری دو خط مترو، یکی از این خطوط از شهرستان ری و دیگری محل توقف قطار در ایستگاه پایانی است.

    خلیل‌آبادی با اشاره به افتتاح خط 6 مترو ایستگاه دولت آباد تا میدان شهدا در سال گذشته تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا خط 6 مترو که از درب شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) عبور و ادامه پیدا می‌کند، تکمیل شود.

    او ادامه داد: خط یک متروی تهران نیز از ایستگاه جوانمرد قصاب و شهر ری عبور می‌کند که در این مسیر ایستگاه‌های کهریزک و باقرشهر نیز موجب توقف در محدوده شهر ری است.

    عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مترو در شهرستان ری بیشتر جنبه عبوری دارد و اگر خط 6 مترو ادامه پیدا کند و تکمیل شود، آنگاه می‌توانیم بگوییم شهر ری با مترو به رینگ تهران متصل شده است.

    خلیل آبادی در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت جدایی ری از تهران به چه شکل است؟ گفت: به نظر من شهرستان ری استقلال دارد و حرف ما با مدیریت شهری است.

    او افزود: به تعبیر من بدنه شهرری، شورا دارد و سر شهرری، شورا ندارد و این سر در دامن تهران قرار گرفته است و زمانی که این جدایی شکل گرفت، تبعات منفی را به دنبال داشت.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به اصل 100 و 7 قانون اساسی گفت: طبق این اصل‌ها هر منطقه باید شورای خاص خود را داشته باشد و مردم شهرستان باید با حضور در انتخابات، افراد بومی همان منطقه را انتخاب کنند.

    خلیل آبادی با تأکید بر اینکه شهرستان ری در تقسیمات کشوری دارای حریم است، تصریح کرد: زمانی که یک شهر و یا شهرستان دارای حریم است، نمی‌توانیم آن را با دیگر شهر‌ها ادغام کنیم.

    او ادامه داد: در تقسیمات کشوری نباید تداخلی بین شهرستان‌ها به وجود آید و از مسئولان و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که تبصره ذیل ماده 12 را حذف و شهر ری را از تهران جدا کنند.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به معضلات شهرستان ری گفت: یکی از معضلات بزرگ شهرستان ری، سرریز مشکلات تهران به این شهرستان است، به عنوان مثال تمام پساب‌های تهران به شهرستان ری سرریز می‌شود و حتی ریالی از حق آبه شهرستان ری عادلانه پرداخت نمی‌شود.

    خلیل آبادی درباره آخرین وضعیت زندان فشافویه گفت: از خبرنگاران می‌خواهم که اسم فشافویه را با نام زندان بیان نکنند، زیرا زندانی به نام فشافویه نداریم و نام زندان ندامتگاه تهران بزرگ است.

    او با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه فشافویه افزود: فشافویه تولید لبنیات دارد و نزدیک به 17 استان از آن عبور می‌کنند و در گذشته دشت گندمی وجود داشت که با احداث سد از بین رفت، به همین دلیل می‌خواهم که نام فشافویه را با زندان فشافویه به شهروندان معرفی نکنند.

    عضو شورای شهر تهران گفت: شاهد هستیم در روستای ابراهیم آباد فشافویه خانواده‌های زندانیان حبس ابد ساکن شدند و در آنجا اقامت یافته‌اند و همین امر می‌طلبد که مسئولان و مدیران شهری در تصمیم‌گیری دلسوزانه‌تر و مدیرانه‌تر رفتار کنند.

    خلیل آبادی با تأکید بر اینکه شهر ری باید متولی مستقل و مسئول داشته باشد، تصریح کرد: به هنگام عبور از رباط کریم و ورامین، شاهد هستیم که جاده‌های آنجا دو بانده هستند و مردم این مناطق با امکانات ایده آلی زندگی می‌کنند، اما هیچ یک از این امکانات در اختیار شهرستان ری و ساکنان آن نیست و به عقیده من این شهرستان برای عبور از مشکلات باید نماینده‌ای مستقل در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

    او در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت موزه کارخانه سیمان ری به کجا رسید؟ گفت: کارخانه سیمان ری، اولین کارخانه سیمان در خاورمیانه بود که در سال 1313 افتتاح و در سال 67 به علت قرارگیری در متن شهر تعطیل شد.

    عضو شورای شهر تهران با آرزوی تعطیلی کارخانه سیمان تهران، گفت: امیدوارم کارخانه سیمان تهران نیز تعطیل شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های گردشگری کوه بی بی شهربانو استفاده کنیم.

    خلیل آبادی با اشاره به وجود معارضان برای احداث موزه کارخانه سیمان ری گفت: معارضان بسیاری وجود دارند که در بخش‌های مختلف کارخانه سیمان ری مشغول فعالیت و بهره‌برداری هستند که امیدواریم برای احداث هر چه سریع‌تر موزه صنعت در کارخانه سیمان ری، شرایط آن فراهم شود.

    او تأکید کرد: اگر کارخانه سیمان ری تبدیل به موزه صنعت شود، آنگاه در کنار چشمه علی، برج طغرل و ... رینگ گردشگری پایتخت و شهرستان ری تکمیل می‌شود که امیدواریم این کار با سرعت هر چه بیشتر در زمان کوتاه‌تری انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار