مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طبق آمار رسمی ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم که حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی آن در تهران است که قانونی برای مقابله با این واحدهای خالی وجود ندارد.

۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، زهرا سعیدی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به طرح مالیات بر عایدی مسکن اظهار داشت: در دنیا بحث CGT بحث شناخته شده‌ای است، افرادی که به هر طریق وارد بازار می‌شوند و از هر راه ممکن درآمد کسب می‌کنند، مابه التفاوت خرید یا فروشی که ارزش افزوده‌ای ایجاد کرده (سود حاصل) درصدی را مالیات پرداخت می‌کنند.

    طرح مالیات بر عایدی مسکن در 170 کشور دنیا در حال اجراست

    وی افزود: میزان دریافت مالیات در کشورها مختلف است به عنوان مثال در کشوری برای یک واحد مسکونی مازاد، 60 درصد مالیات دریافت می‌کنند و در کشور دیگری برای خانه‌های مازاد 25 درصد مالیات می‌گیرند.

    نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن در ایران  مانند سکه یا خودرو نیست، گفت: اگر خودرو یا سکه در زندگی وجود نداشته باشد می شود زندگی قابلیت ادامه دارد، در صورتی‌که در مورد مسکن تا زمانی که یک سقف بالای سر وجود نداشته باشد نمی‌توان زندگی کرد.

    وی تصریح کرد: در قانون اساسی هم مسکن از زمره نیازهای ضروری شناخته شده و ملک هم طبق فرموده قرآن از آن خداوند است و حاکمیت باید در این مسئله ورود پیدا کند و نظارت جدی صورت بگیرد.

    سعیدی ادامه داد: هم اکنون طرح مالیات بر عایدی مسکن در 170 کشور دنیا در حال اجرا است و از لحاظ الگو پذیری اقتصادی منعی برای استفاده از طرح یا قوانین سایر کشورها وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه به طور مثال این طرح بیش از 100 سال است در آمریکا اجرا می‌شود، اظهار داشت: همیشه بهانه‌ای برای اجرا نکردن این طرح در کشور ما وجود دارد، در صورتی که در کشور انگلستان این طرح در زمان جنگ اجرا شد، بنابراین ما با الگویی که از دیگر کشورها گرفته شد به بومی سازی این طرح پرداختیم.

    سعیدی افزود: 30 درصد از اقتصاد کشور ایران توسط مسکن اداره می‌شود، در شرایطی که تولید خودرو به یک سوم رسید، تغییر قیمت آن از مسکن کمتر بود در صورتی که تمامی مصالح مورد نیاز ساخت مسکن داخلی است از مصالح ساختمانی گرفته تا نیروی انسانی و همچنین در بحث مسکن یارانه نیز وجود دارد.

    2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق آمار رسمی 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم که حدود 500 هزار واحد مسکونی خالی آن در تهران است که قانونی برای مقابله با این واحدهای خالی وجود ندارد.

    سعیدی با بیان اینکه اگر از این تعداد نیمی از آنها وارد بازار شود، برای اجاره دادن بین مستاجران رقابت می‌کنند، گفت:  اما در حال حاضر این مالکان هستند که مشخص می‌کنند خانه هایشان را اجاره بدهند یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار