مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۲ تهران خبر داد:

دریافت طرح بازسازی رایگان ساختمان‌های خیابان لاله زار

عصر ساختمان- سعادتی گفت: مالکان ساختمان‌های خیابان لاله زار می‌توانند برای دریافت طرح بازسازی رایگان ساختمان‌های خود به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

دریافت طرح بازسازی رایگان ساختمان‌های خیابان لاله زار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 تهران درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای به‌سازی خیابان لاله زار با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های ذی‌ربط گفت: درکنار انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه، شهرداری منطقه 12 تسهیلاتی را به مالکان و کسبه‌های خیابان لاله زار ارائه می‌کند تا بتوانند از این طریق سهمی در مرمت و بازسازی این خیابان داشته باشند.

    شهردار منطقه 12 تهران با تاکید بر ارزش‌های خیابان لاله زار گفت: ارزش‌های خیابان لاله زار به 2 بخش فرهنگی - تاریخی و کالبدی تقسیم بندی می‌شود.

    سعادتی با اشاره به این نکته که ارزش‌های فرهنگی و تاریخی خیابان لاله زار درحال شناسایی است، گفت: بخش عمده‌ای از فضا و اماکن تاریخی و فرهنگی خیابان لاله زار از سوی شهرداری منطقه شناسایی شده است و مردم نیز نقش مهمی درشناسایی و معرفی دیگر ابنیه تاریخی این خیابان به شهرداری تهران دارند.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت: تا به امروز شهروندان ساکن در محدوده خیابان لاله زار ابنیه دارای ارزش متعددی را جهت حفظ، مرمت و بازسازی به شهرداری منطقه معرفی کردند که همین امر موجب سرعت در احیای خیابان لاله زار شده است.

    سعادتی با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ خیابان لاله زار، گفت: موضوع دیگری که مورد توجه قرار گرفته،  تشویق و حمایت برای احیای وضعیت فرهنگی منطقه است که نمونه بارز آن "خانه اتحادیه" است که شهرداری تهران در احیای آن پیشگام شده است.

    شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به نقش بخش خصوصی در احیای خیابان لاله زار گفت: درچند ماه اخیر شاهد بودیم که حضور و مشارکت بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی خیابان لاله زار افزایش یافته است.

    سعادتی با تاکید به اصلاح و پایش جداره ساختمان‌های خیابان لاله زار، گفت: بحث اصلاح و پایش جداره ساختمان‌های خیابان لاله زار از دیگربرنامه‌های شهرداری تهران است که در مرحله اول، از مالکان ساختمان ها در لاله زار شمالی دعوت کردیم که برای بازسازی و پایش جداره‌ ساختمان‌ها مشارکت فعال داشته باشند که خوشبختانه تا به امروز 30 پلاک برای اجرای این طرح پیشگام شدند.

    شهردار منطقه 12 تهران در پاسخ به این سوال که آیا در زمان پایش جداره‌ها، بازسازی مجدد انجام می شود؟ گفت: با توجه به قدمت تاریخی برخی از ساختمان‌های خیابان لاله زار شهرداری برای از بین نرفتن ارزش تاریخی ساختمان‌ها نمای بسیاری از آن‌ها را با حفظ ظواهر بازسازی می‌کند که مثال بارز آن ساختمان "کنت" در این خیابان است.

    سعادتی از دیگربرنامه‌های شهرداری منطقه 12 برای به‌سازی خیابان لاله زار را توجه به بهبود شرایط حمل و نقل این خیابان می‌داند.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت: از دیگر برنامه‌های ما مدیریت بهتر حمل و نقل در خیابان لاله زار است که برنامه ما در این حوزه این است بتوانیم از ظرفیت‌های پارکینگ موجود دراین خیابان استفاده کنیم و سازو کار مناسبی برای نقاط توقف و بارگیری وسایل نقلیه در این خیابان تعبیه کنیم و با پلیس نیز جلسه های خوبی در این باره برگزار کردیم.

    سعادتی با اشاره به تقویت مسیر پیاده راه خیابان لاله زار گفت: به دنبال آن هستیم که مسیر حرکت پیاده راه را در این خیابان را به اقتضاء صنف فعال موجود در این خیابان (صنف لوستر فروشان)  تقویت کنیم تا خانواده ها مشکلی برای پیاده روی در خیابان لاله زار نداشته باشند.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت: در قسمت شمالی خیابان لاله زار (لاله زار شمالی) به دنبال تعریض پیاده راه، ایجاد ایستگاه تاکسی و محل بارگیری و تخلیه کالا هستیم که به زودی اجرای آن آغاز می‌َشود.

    سعادتی با تاکید مجدد بر حمایت شهرداری منطقه از مالکانی که قصد مرمت و بازسازی بنای خود را دارند، گفت: ما آماده هستیم تا طرح بازسازی و بازو های نظارتی برای اجرای طرح نوسازی ابنیه را به‌صورت رایگان در اختیار مالکان قرار دهیم  و مالکان تنها هزینه بازسازی را پرداخت کنند.

    شهردار منطقه 12 تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی مالکان می‌توانند برای دریافت طرح بازسازی و نوسازی ساختمان‌های خود به شهردای منطقه مراجعه کنند، گفت: مالکان می‌توانند برای اخذ طرح رایگان بازسازی ابنیه خود به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو