مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیلاب ملایر

عصر ساختمان- بر اساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر رقم تسهیلات برای مناطق روستایی ۴۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ سال و تنفس سه ساله و نرخ بهره چهار درصد و ۱۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض است که ۶۰ میلیون ریال نیز در مرحله پی کنی به صورت بلاعوض به ویژه به مددجویان زیر پوشش پرداخت می شود.

اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیلاب ملایر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از طبق این گزارش در مناطق شهری نیز 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ بهره کم و 120 میلیون ریال بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود که معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در این زمینه بر لزوم معرفی و اطلاع رسانی تسهیلات بی سابقه دولت در بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیلاب تاکید کرد.

    قدرت الله ولدی این رقم تسهیلات به ویژه برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی را توسط دولت تدبیر و امید بی سابقه دانست و در نشست بررسی روند بازسازی مسکن آسیب دیده از سیلاب و تسهیلات اشتغال روستایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان بیان کرد: مشکلی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن آسیب دیده وجود ندارد.

    وی بر لزوم آسان سازی اعطای این تسهیلات به مددجویان زیر پوشش این نهاد تاکید کرد و ادامه داد: نباید مغایرتی در آمار مسکن آسیب دیده و تسهیلات اشتغال روستایی وجود داشته باشد.

    ولدی با تاکید بر برگزاری نشست های هفتگی با حضور مدیران بانک های عامل تاکید کرد: پس از بررسی آمار واحدهای مددجویان آسیب دیده از سیلاب اخیر، حدود 50 واحد هنوز هیچ اقدامی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

    وی گفت: بنیاد مسکن و کمیته امداد این شهرستان پس از بررسی تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده، لیست را در اختیار فرمانداری قرار دهند تا این تعداد برای احداث و بازسازی در اختیار سپاه قرار گیرد.

    معاون استاندار همدان خواستار محفوظ ماندن سهمیه اشتغال روستایی این شهرستان شد و اظهار داشت: باید برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی این شهرستان توسط کمیته امداد و بهزیستی مهلت داده شود.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تلاش نمایندگان در افزایش میزان مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی در مجلس بیان کرد: ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه در حوزه مستمری بگیران به قانون تبدیل شد و مجلس به 20 درصد حداقل حقوق و دستمزد رای داد.

    حجت اسلام احد آزادیخواه با اشاره به نقش مستقیم نمایندگان ملایر در قانونی شدن این امر گفت: امسال حدود 20 درصد اعتبارات کمیته امداد با مبلغ 14 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

    وی اقدامات کمیته امداد در خدمات رسانی به مددجویان زیر پوشش را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: اعطای تسهیلات بلاعوض دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان بی سابقه است که مردم باید از این خدمات خوب دولت مطلع شوند.

    دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تاکید بر شتاب بخشیدن به روند احداث و بازسازی مسکن مددجویان افزود: وحدت رویه، همراهی و ایجاد فضای تعاملی دستگاه اجرایی و مردم موجب شد از بروز حادثه های ناگوار در این شهرستان جلوگیری شود.

    حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: با تداوم همین روند و استفاده از ظرفیت های موجود، مقاوم سازی، احداث و تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد باید به سرعت به سرانجام برسد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان نیز گفت: در سیلاب های فروردین امسال سه هزار و 500 واحد مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان آسیب دید که هم نیاز به تعمیر و هم احداث مجدد دارد.

    پیمان ترکمانه بیان کرد: در تلاش هستیم برای احداث و بازسازی این واحدها از توان و ظرفیت بنیاد مسکن، سپاه و دولت استفاده کنیم و مددجویان بتوانند از تسهیلات، وام های بلاعوض و سیمان استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه احساس کردیم روند بازسازی مسکن آسیب دیده ناشی از سیلاب در ملایر شتاب لازم را ندارد افزود: در همین راستا موانع با حضور مسئولان و بانک ها بررسی و مقرر شد تا هفته آینده نتیجه اعلام شود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با بیان اینکه 138 واحد مددجویان این نهاد در ملایر دچار آسیب دیدگی شد ابراز امیدواری کرد: با تلاش مسئولان مرتبط این روند شتاب بیشتری گرفته و مشکل به زودی حل شود.

    ترکمانه درباره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: سهمیه استان در این زمینه 750 میلیارد ریال است که تاکنون کمتر از 40 درصد این رقم جذب شده است.

    وی با بیان اینکه میانگین ملایر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی خوب است افزود: سهم ملایر در این تسهیلات حدود 65 میلیارد ریال است که این رقم باید افزایش یابد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان سخت گیری بانک ها و تمایل روستاییان برای استفاده تسهیلات در زمینه دامداری را از جمله عوامل جذب کم این تسهیلات برشمرد و یادآور شد: این در حالیست که شرایط برای دامداری محدود بود و در تلاش هستیم این تسهیلات را دوباره برای دامداری جذب کنیم.

    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر نیز به آسیب دیدن یک هزار و 650 فقره واحد مسکونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 618 فقره بازسازی تاکنون به ما ابلاغ شده که از این تعداد 18 فقره در شهرها و 600 فقره در روستاها است.

    داود سوری ادامه داد: تاکنون 724 فقره به بانک های عامل معرفی شده و 510 فقره از این تعداد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

    وی ابراز امیدواری کرد: از 130 فقره که مربوط به کمیته امداد است و هنوز عقد قرارداد نشده است، هر چه سریعتر 85 فقره ای که به بانک معرفی شده، به سرانجام برسد.

    مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: 50 فقره هنوز باقی مانده است که امیدواریم بتوانیم برای بازسازی آنها از توان بسیج و سپاه استفاده کنیم.

    سوری با اشاره به روند جذب تسهیلات با نرخ بهره کم، وام های بلاعوض و 160 کیسه سیمان رایگان برای بازسازی و تعمیر مساکن آسیب دیده از سیلاب گفت: 351 فقره وام تعمیری و 159 فقره وام معیشتی نیز افزون بر این تسهیلات ابلاغ شده است.

    فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با اشاره به فعالیت سپاه در اعزام 40 گروه جهادی و کمک های نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده بیان کرد: احداث و بازسازی 75 واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را نیز آغاز کرده ایم.

    سرهنگ سید جواد حسینی خواستار بررسی میدانی کمیته امداد در بازسازی این واحدها، همکاری دستگاه های اجرایی با گروه های جهادی و همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات به مددجویان شد و افزود: خیران در تامین مصالح به ما کمک کردند.

    وی با بیان اینکه برای تخریب منازل آسیب دیده نیاز به بیل مکانیکی و لودر داریم، از دهیاران و بخشداران برای تامین این ملزومات درخواست کمک کرد.

    مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر نیز با بیان اینکه 138 واحد مسکونی مددجویان زیر پوشش این شهرستان دچار آسیب شد گفت: از این تعداد تاکنون برای 97 واحد پرونده تشکیل و 47 مورد به بانک معرفی شده است.

    تیمور کرمی مقدم اظهار داشت: حدود 50 واحد هنوز باقی مانده است که بیشتر این واحدها یک نفره است و کسی برای پیگیری اخذ تسهیلات وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو