مدیران خودروعصر اعتبار

این خبر را بانوان تهرانی بخوانند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از ادامه فعالیت های اجرایی احداث بوستان بانوان لویزان (به عنوان پنجمین بوستان ویژه بانوان) و بهره برداری از این فضا در آینده ای نزدیک خبر داد.

این خبر را بانوان تهرانی بخوانند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از شهرنوشت، علی محمد مختاری  با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران طی 4 ماه گذشته اظهار کرد: برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته با حضور بیش از 260 تولیدکننده داخلی در زمینه گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته و بیش از 17 شرکت خارجی و نمایندگان آن ها در اردیبهشت ماه سال جاری از جمله این اقدامات بود.

    وی با اشاره به راه اندازی کاروان گل نوروزی و کاروان گل هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه با هدف ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان افزود: برگزاری مراسم بهره برداری از توسعه هزار و 250 هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران در فروردین ماه با حضور رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس، انجام مراحل امکان سنجی و برگزاری جلسات با ارگان های ذیربط به منظور در اختیار گذاردن اراضی مناسب پیرامون شهر تهران برای توسعه هزار هکتار جنگلکاری در سال جاری از دیگر اقدامات انجام شده طی 4 ماه گذشته است.

    مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به افتتاح بوستان پدر (باغ عبقری) به مساحت1.1  هکتار (11 هزار متر مربع)  که یکی از باغات موجود در محدوده منطقه 2 بوده و توسط شهرداری تملک و به بوستان عمومی تبدیل شد، اضافه کرد: از خصوصیات ویژه این بوستان علاوه بر اجرای سبک باغ سازی ایرانی-اسلامی، عدم استفاده از چمن در طراحی و کاشت فضای سبز آن است.

    مختاری تصریح کرد: ادامه فعالیت های اجرایی احداث بوستان بانوان لویزان در محدوده شهرداری منطقه 4 که به عنوان پنجمین بوستان ویژه بانوان به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد، از دیگر اقدامات سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران است.

    به گفته وی؛ آغاز عملیات اجرایی برای راه اندازی اولین ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز در عرصه ای به مساحت 5 هکتار واقع در حد فاصل بوستان آزادگان و بوستان جنگلی توسکا، با اولویت جایگزینی گیاهان مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوایی تهران و نظارت مستقیم به منظور انتخاب گونه های گیاهی سازگار و مقاوم به تنش های شهری (آلودگی، خشکی، دمای بالا و ...) با تاکید بر استفاده از گونه های بومی از جمله اقدامات این سازمان طی مدت یاد شده است.

    مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به انجام اقدامات مستمر برای حفظ باغات و اراضی مشجر شهر تهران، از جمله تهیه، تکمیل و به روزرسانی شناسنامه باغات و اراضی مشجر شهر تهران ، نظارت بر نحوه نگهداری باغات توسط مالکین و کمک به آن ها در زمینه آبیاری درختان و برخورد قانونی با افرادی که عامداً اقدام به خشک کردن درختان و نابودی باغات می‌کنند، گفت: نظارت دقیق و شفاف بر حفظ و تملک باغات از طریق سامانه کمیسیون ماده 7 با هدف تبدیل آن ها به بوستان و تفرجگاه عمومی از جمله اقدامات است. البته در همین راستا در سال 1397 تملک پنج قطعه باغ و ملک مشجر به نام‌های نظر در منطقه 10 ، هورفر و بخشی فر در منطقه 7 ، عبقری در منطقه 2  (که تیرماه سال جاری با عنوان بوستان پدر به بهره برداری رسید) و وثوق الدوله در منطقه 14 به انجام رسید.

    مختاری تاکید کرد: در سال 1398 نیز تعداد دیگری از باغات و اراضی مشجر در مناطق 7 ، 8 ،10 ، 11 ، 12 و 17  (مناطق کم برخوردار از فضای سبز ) شناسایی شده و در حال حاضر در دست اقدام برای خریداری و تبدیل به بوستان عمومی هستند.

    وی با اشاه به دریافت گواهینامه بین المللی استاندارد ISO 14001-2015  که یکی از مهم ترین استانداردها برای مدیریت محیط زیست است از برگزاری 4 دوره آموزشی-کاربردی در زمینه توسعه، نگهداری و ایمنی فضای سبز شهری با حضور  886 نفر ساعت کارگر و کارشناس دست اندرکار فضای سبز خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار