مدیران خودروعصر اعتبار

اسکلت بندی ۳ هزار خانه سیل زده

عصر ساختمان- در سه هفته اخیر با پیشرفت ۱۰ درصدی ساخت و ساز‌ها در مناطق سیل زده، ۳ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

اسکلت بندی ۳ هزار خانه سیل زده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، رئیس بنیاد مسکن افزود: تاکنون 2300 میلیارد تومان از 2500 میلیارد تومان مصوبه نخست دولت را به بانک معرفی کرده ایم و 1800 میلیارد تومان نیز عقد قرارداد شده و در سه هفته اخیر 200 میلیارد تومان معرفی به بانک و 400 میلیارد تومان عقد قرارداد اضافه شده است.

    علیرضا تابش افزود: تاکنون 41 هزار واحد تعمیری و 23 هزار واحد احداثی انعقاد قرارداد شده است و در این سه هفته 17 هزار تعمیری و 6 هزار واحد احداثی اضافه شده و تاکنون 12 هزار و 400 واحد فونداسیون انجام شده و اسکلت 3 هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.
    رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: از 2500 میلیارد تومان اعتبار مرحله اول بیش از 80 درصد که بیش از 1900 میلیارد تومان اعتبار را در بر می‌گیرد در شش استان لرستان، گلستان، خوزستان، ایلام، مازندران و کرمانشاه هزینه شده و 2400 میلیارد تومان وام مرحله دوم نیز امروز تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ شده است.
    وی افزود: ساخت دیواره‌ها در پلدختر تا قبل از شروع فصل بارندگی‌ها به پایان خواهد رسید.
    تابش گفت: در برخی روستا‌ها و مناطق، ساخت و ساز‌ها سرعت بیشتری دارد و در برخی روستا‌ها ساخت وساز‌ها روند کندتری دارد که پیگیری خواهد شد.
    وی افزود: برای جابجایی و درجاسازی روستا‌هایی در خوزستان، پروژه‌ای در حال اجراست، اما بیشتر نظر بر درجاسازی است. درباره تاسیسات زیربنایی روستا‌ها نیز اعتبارات درنظر گرفته شده است که بعد از پیشرفت ساخت و ساز‌ها، کار معابر روستایی نیز آغاز خواهد شد.
    رئیس بنیاد مسکن در ادامه برنامه افزود: کسانی که در سازه منازل مشکل داشته باشند و نیاز به تخریب باشد با آن موافقت می‌شود و همچنین طرح هادی نیز در برخی روستا‌ها در حال انجام است.
    سیدموسی خادمی استاندار لرستان نیز در این برنامه گفت: خوشبختانه در حوزه مسکن پیشرفت‌ها بهتر از بخش کشاورزی بوده است.
    وی افزود: به بخشی از واحد‌های تجاری تا سقف 45 میلیون تومان وام و تسهیلات پرداخت شد، اما به کسانی که مغازه و محل کسبشان از دست رفته باز 15 میلیون تومان وام و 5 میلیون تومان بلاعوض که تا 90 متر تا سقف 15 میلیون بلاعوض پرداخت شده است.
    استاندار لرستان گفت: اگر مغازه‌ای از بین رفته باشد و امکان بازسازی نیز نباشد زمین برای ساخت مغازه داده می‌شود همچنین کسانی که زمینی با کاربری داشته باشند و زمین در حریم واقع شده باشد به دنبال این هستیم که از طریق تملک زمین و جایگزینی زمین، مشکل آن‌ها را برطرف کنیم.
    وی افزود: در روستا‌هایی که به طور کامل تخریب شده است زمین آماده شده و به مردم واگذار شده است و اعتراض در واگذاری زمین نیز از طریق مراجع قضایی برطرف شده است و ساخت و ساز‌ها به ترتیب انجام خواهد شد.
    خادمی در ادامه برنامه گفت: نوعی از خسارت‌ها مربوط به زیرساخت‌ها بود که راهها، پل ها، تاسیسات شهری و آب و فاضلاب را دربر می‌گیرد و مدت کمی است که منابع تامین و ابلاغ شده است.
    وی افزود: برای شهرداری لرستان 80 میلیارد تومان تخصیص داده شده است، اما درباره دیواره ساحلی شهر نیز منابعی در نظر گرفته شده که شهرداری نیز مشغول کار است.
    خادمی گفت: خسارت زیرساخت‌ها نیز تامین اعتبار شده است که در مرحله بعد انجام خواهد شد و همچنین در خرم آباد تامین زمین سخت بود که از محل مسکن مهر به توافق رسیدیم که قرار است مسکن مهر جایگزین شود.
    میرمحمد غراوی معاون عمرانی استانداری گلستان نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفت: کمیته ملی اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی از روند بازسازی بازدیدی داشتند که دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به ساخت وساز‌ها داده شد.
    وی افزود: واد‌های تعمیراتی تا آغاز هفته دولت و ساخت و ساز‌ها تا پایان امسال تکمیل و واگذار خواهد شد.
    غراوی گفت: نگرانی ما درباره واحد‌های احداثی در حال انجام است و ستاد‌های معین بیشتر نسبت به میزان تسهیلاتی که دولت در اختیار قرار داده است که ممکن است بازسازی و ساخت و ساز‌ها با این میزان تسهیلات کامل نشود نگران هستند.
    وی درباره خسارت کشاورزان نیز افزود: یکی دو هفته گذشته در بخش کشاورزی روند کار کند بود که اکنون سرعت گرفته و در حال انجام است و در مجموع برای 85 هزار هکتار تخمین خسارت شده و خسارت بیش از 16 هزار نفر کشاورز نیز پرداخت شده است.
    غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب گفت: ساخت و ساز‌ها برخلاف گرما پیشرفت خوبی داشته و بنیاد مسکن به خوبی انجام وظیفه کرده است.
    شریعتی افزود: جابجایی حجم جمعیت کار سختی است، ولی اگر لازم باشد انجام خواهد شد. سیل بند‌ها و مرتفع بندی ساختمان‌ها به گونه‌ای انجام خواهد شد که در سیل‌های احتمالی آینده مشکلی نداشته باشیم.
    وی گفت: ساخت و ساز مدارس و منازل در اولویت است، اما برای پرداخت خسارت کشاورزان سازوکار‌ها انجام شده است تا کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار