مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز به کمک شهرداری زنجان رونق می گیرد

عصر ساختمان:مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: ساخت و ساز با ارائه تخفیف هایی تا ۱۰۰ درصد در عوارض صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده، سکونتگاه های غیر رسمی و ناکارآمد شهری زنجان رونق پیدا می کند.

ساخت و ساز به کمک شهرداری زنجان رونق می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ابوالفضل بیگدلی ، افزود: سال 95 طی مصوبه ای شورای اسلامی شهر، شهرداری را ملزم به ارائه تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی کرد.
    وی یادآورشد: مناطق خاصی در سطح شهر از جمله بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی برای آباد سازی در نظر گرفته شده اند که مشمول تخفیف های شهرداری می شوند.
    بیگدلی اظهار کرد: بدین طریق شهرداری می تواند از ظرفیت ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در بافت فرسوده و ماده 8 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری استفاده کند.
    مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: در این برنامه ریزی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در محدوده بافت فرسوده 100 درصد عوارض داخل تراکم و 50 درصد تخفیف برای مازاد تراکم داده می شود.
    وی خاطرنشان کرد: این تخفیف ها شامل عوارض در بناهای تجاری نمی شود.
    بیگدلی با بیان اینکه شهروندان برای بهره برداری از این فرصت به شهرداری مناطق مربوطه مراجعه کنند، ادامه داد: برای ساخت و ساز در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی و ناکارآمد 100 درصد عوارض در صدور پروانه ساخت در داخل تراکم و 50 درصد در سایر بافت های فرسوده اعطا می شود.
    مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان بر لزوم مراجعه شهروندان برای اطلاع از سایر تخفیف ها به شهرداری مناطق محل سکونت تاکید کرد و گفت: تخفیف های قابل توجه و ویژه ای در این بافت در نظر گرفته شده است که شهروندان می توانند از آن بهره مند شوند.
    وی اضافه کرد: کسانی که واحدهای مسکونی خود را در بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیر رسمی و ناکارآمد تجمیع کنند، 100 درصد در داخل تراکم و 75 درصد در عوارض مازاد بر تراکم تخفیف دریافت می کنند.
    مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: افرادی که قصد احداث پارکینگ عمومی داشته باشند، مشمول 100 درصد تخفیف عوارض و پروانه ساخت می شوند.
    وی افزود: در سایت کارگاهی برای کسانی که در محوطه قصد ساخت و ساز داشته باشند، مبنای عوارض ساخت و پروانه به نرخ واحدهای صنعتی که بسیار کمتر از واحدهای تجاری است، تغییر کرده است.
    بیگدلی یادآورشد: درخواست صدور پروانه برای سایر شهروندان در کل محدوده شهر، در صورت پرداخت یکجا و نقد، 25 درصد و به صورت اقساطی 15 درصد تخفیف داده می شود.
    به گفته وی آخرین مهلت زمان استفاده از این تخفیف تا 31 مرداد سال جاری در نظر گرفته شده است.
    مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: افرادی که نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری که به صورت فیش و سالیانه به منازل ارسال می شود، به موقع اقدام کنند، علاوه بر استفاده از 10 درصد تخفیف خوش حسابی، در قرعه کشی شهرداری شرکت داده می شوند.
    وی اظهار کرد: تمام شرایط پرداخت عوارض نوسازی در پشت فیش هایی که شهرداری سالانه ارسال می کند بیان شده است و به زودی این فیش ها به شهروندان تحویل داده می شود.
    پیش از این فقط تخفیف 25 درصدی شهرداری شامل افرادی که عوارض خود را به موقع و نقد پرداخت می کردند، می شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار