مدیران خودروعصر اعتبار

علوی طرح وزارت راه برای تأمین مسکن اجاره‌ای را تشریح کرد:

اجاره داری حرفه ای؛ راه کار وزارت راه برای تشویق مالکان به اجاره دادن مسکن

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از روش های وزارت راه، ساخت مسکن اجاره ای است که طبق این روش دولت با ارائه مشوق های اقتصادی، مالکان را به سمت تولید مسکن هدایت می کند.

اجاره داری حرفه ای؛ راه کار وزارت راه برای تشویق مالکان به اجاره دادن مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن اجاره ای، گفت: وزارتخانه پروژه ای را تحت عنوان طرح "تام اِج" دنبال می کند که با تحقق آن بخش اعظمی از مشکلات مستأجران حل خواهد شد.

    روش دوگانه وزارت راه برای مدیریت بازار اجاره مسکن

    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس طرح تام اِج، وزارت راه و شهرسازی از دو روش برای مدیریت بازار اجاره استفاده خواهد کرد، اجاره داری حرفه ای یکی از این روش ها است.

    اجاره داری حرفه ای؛  راه کار وزارت راه برای تشویق مالکان به اجاره دادن مسکن

    بر اساس روش اجاره داری حرفه ای، وزارت راه اقدام به تأسیس موسسات اجاره مسکن می کند و این موسسات عملا به واسطه ای میان مالک و مستأجر تبدیل خواهند شد و مالکان از مشکلات حوزه اجاره رها می شوند
    وی گفت: بر اساس روش اجاره داری حرفه ای، وزارت راه اقدام به تأسیس موسسات اجاره مسکن می کند و این موسسات عملا به واسطه ای میان مالک و مستأجر تبدیل خواهند شد و مالکان از مشکلات حوزه اجاره رها می شوند.

    ساخت مسکن اجاره ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از روش ها، ساخت مسکن اجاره ای است که طبق این روش دولت با ارائه مشوق های اقتصادی، مالکان را به سمت تولید مسکن هدایت می کند و بر اساس قرارداد میان مالک و وزارتخانه، مالکان باید بعد از ساخت ملک، آن را به مدت 5 سال به مستأجران اجاره داده و بعد از آن می تواند ملک مربوطه را به فروش برساند.

    بیش از 35 درصد از جمعیت کشور مستأجر هستند

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها بیش از 35 درصد از جمعیت کشور مستأجر هستند، از این رو برنامه ریزی دولت برای رفع مشکلات این قشر بسیار ضروری است و امیدوارم که برنامه ها هر چه سریع تر عملیاتی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار