مدیران خودروعصر اعتبار

فاز دوم طرح اقدام ملی:

آغاز ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید

عصر ساختمان- بخش مهمی از طرح اقدام ملی برای خانه‌دار شدن جمعیت جاماندگان از خرید مسکن در آستانه عید غدیر و با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود. در این مراسم ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید به دستور رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

آغاز ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» ب نقل از ایرنا ، برنامه دولت برای بازگشت تعادل قیمت‌ها در حوزه مسکن با ساخت واحدهای مسکونی تحت عنوان طرح اقدام ملی آغاز شد.

    تا کنون بیش از 57 هزار واحد مسکونی در چارچوب این طرح از سوی دولت کلنگ‌زنی شده  و قرار است در آستانه عیدسعید غدیر خم عملیات اجرایی 150 هزار واحد دیگر با حضور رئیس جمهوری آغاز شود.

    همچنین از  150 هزار طرح مسکنی که آماده کلنگ‌زنی توسط رئیس جمهوری است 65 هزار واحد مسکونی، 80 هزار واحد آماده‌سازی زمین برای احداث و پنج هزار واحد آماده‌سازی زمین برای خدمات روبنایی است.

    طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور وارد مرحله اجرا شد.

    علاوه بر این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار در بافت‌های ناکارآمد و 100 هزار واحد در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر احداث می‌شود که مسئولیت ساخت آن بر عهده ی شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

    سیاست‌های کلان وزارت راه در حوزه مسکن جریان‌سازی پایدار تولید مسکن، تعادل بخشی بازار مسکن از طریق جبران تقاضای انباشته و تحریک توام عرضه و تقاضا و ورود به موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای است.

    همزمان دولت تلاش دارد تا با تحویل واحدهای مسکن مهر از جمعیت مستاجران بکاهد؛چرا که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر که نتوانستند واحد مسکونی خود را در برنامه زمانبندی شده تحویل بگیرند اکنون مستاجر هستند.

    حدود 2 میلیون خانوار این واحدها را خریداری کرده‌اند که تعیین تکلیف این واحدها و سکونت پذیرکردن این مناطق به معنای واقعی و متناسب با استانداردهای شهری می‌تواند از جمعیت اجاره نشین کشور کاسته و به تعدیل قیمت‌ها در بازار اجاره هم منجر شود..

    تاکنون از مجموع دو میلیون و 203 هزار و 76 واحد مسکن مهر، یک میلیون و 834 هزار و 432 واحد تحویل شده و 368 هزار و 644 واحد باقیمانده است.

    کل واحدهای آماده تحویل فاقد خدمات زیربنایی 165 هزار و 626 واحد، کل واحدهای دارای مشکلات حقوقی شامل 91 هزار و 561 واحد، کل واحدهای فاقد متقاضی 55 هزار و 99 واحد و کل واحدهای باقیمانده در تعهد دولت شامل 56 هزار و 438 واحد است.

    دولت تلاش دارد تا پایان سال جشن اتمام مسکن مهرهای فاقد مشکل حقوقی را برگزار کند.

    همزمان تلاش دولت این است که در طرح‌های مسکنی خود با عنوان«تام کاد»، «تام فاز» و «تام اج» جمعیت بیشتری از مردم را صاحب خانه کند.

    در طرح «تام فاز»، پیشنهاد شده است تا مکانیزمی طراحی شود که کسانی که قدرت پرداخت پول ساخت (اعیانی) را دارند، اما از پرداخت هزینه زمین (عرصه) ناتوانند، پول اعیان را یکجا در ابتدای پروژه ساخت، به یک حساب مسدودی در بانک عامل واریز کنند که پیمانکار اطمینان داشته باشد که پول اجرای پروژه وجود دارد؛ سپس پیمانکار وارد مرحله اجرایی شود.

    در طرح تام اِج (تأمین مسکن اجاره ای) نیز قرار است اجاره داری حرفه ای در کشور آغاز شود.

    وزارت راه و شهرسازی معتقد است در اجاره داری حرفه‌ای قیمت تمام شده اجاره بها کاهش می یابد. ضمن اینکه در این طرح تحویل واحدها به موجر یا جذب مستأجر جدید را هم همین مؤسس ها انجام می‌دهند و از حضور واسطه ها کاسته می‌شود.

    طرح «تام کاد» طرح (طرح تامین مسکن کارکنان دولت) نیز که به رویت رئیس جمهوری رسیده و اکنون سازمان برنامه و بودجه در حال تهیه شیوه‌نامه اجرای آن جهت تصویب در هیات‌دولت است به خانه دار شدن کارمندان دولت از طریق اقساط ماهانه کمک می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار