مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف توسط دولت واضح نیست

عصر ساختمان- مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: در هر بازاری پس از رشد و بهبود وضعیت، احتیاج به استراحت وجود دارد.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف توسط دولت واضح نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، محمدرضا امینی در واکنش به وجود حدود یک و نیم میلیون مسکن خالی گفت: این موضوع که یک و نیم میلیون مسکن خالی وجود دارد عبارت مبهمی است و متناسب با افزایش جمعیت، تعداد این خانه ها نیز افزایش می یابد.

    وی تصریح کرد:نکته مهم این است که این خانه ها با انگیزه مشخصی ساخته شود تا بتوان آن ها را وارد بازار کرد و باید دید در چه گروهی قرار می گیرند. آیا در فاز مصرفی قرار دارند یا آپارتمان هایی با مثراژ بالا هستند که مشتری زیادی ندارند و به طور کلی مسکن های بدون استفاده در بازار نمی تواند تاثیرچندانی بگذارد.

    مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن تصریح کرد: نیاز مسکن بیشتر از 800 هزار واحد مسکونی در سال است واین موضوع که دولت درحال ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف است، مشخص و واضح نیست.

    وی،افزود: ممکن است ساخت این خانه ها تاثیری بر وضعت مسکن داشته باشد اما به طور کلی بخش خصوصی باید درحوزه مسکن فعالیت کند و دولت هم از این بخش حمایت کند، تسهیلاتی را ارائه دهد و با بالا بردن قدرت خرید از سوی دیگر به بهبود فعالیت ها کمک کند.

    به گفته وی،در قیمت مسکن حباب وجود دارد اما به متراژ مسکن و قیمت مناطق مختلف هم بستگی داردوممکن است قیمت مسکن تعدیل شود اما باتوجه به شرایط فعلی و نرخ دلار نباید انتظار داشت که شرایط مانند سال های قبل شود.

    امینی اظهار داشت: دورنمای من از بازار مسکن این است که اگر مشکلات عرضه و تقاضا برطرف نشود، مشکلات همچنان وجود خواهند داشت.

    مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن بیان کرد: باید طرف تقاضا را از طریق تسهیلات بلند مدت و افزایش تسهیلات، توانمندو قدرت خرید ایجاد  کرد و از سمت دیگر باید قدرت پرداخت اقساط را هم ایجاد کردو زمانی که مشکلات تقاضا برطرف شود، بخش خصوصی و طرف عرضه هم شروع به فعالیت و ساخت و ساز می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار