مدیران خودروعصر اعتبار

۳ ساختمان مشهور اما بیکاره در تهران!

عصر ساختمان- در تهران ۳ ساختمان بزرگ و مجهز و حتی می شود گفت مدرن (چون عمرشان خیلی زیاد نیست) که هر کدام ارزش چند صد میلیاردی دارند خالی و متروک شده در منظر رهگذران قرار دارند. روزگاری نه چندان دور، در این ساختمان ها صدها نفر به کار و تجارت اشتغال داشتند. هر ۳ ساختمان مهم و مشهور و نام شان سر زبانها بود.

۳ ساختمان مشهور اما بیکاره در تهران!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تیتر20، در تهران 3 ساختمان بزرگ و مجهز و حتی می شود گفت مدرن (چون عمرشان خیلی زیاد نیست) که هر کدام ارزش چند صد میلیاردی دارند خالی و متروک شده در منظر رهگذران قرار دارند. روزگاری نه چندان دور، در این ساختمان ها صدها نفر به کار و تجارت اشتغال داشتند. هر 3 ساختمان مهم و مشهور و نام شان سر زبانها بود.


    1- فروشگاه فردوسی
    نخستین فروشگاه زنجیره ای به سبک اروپایی در سال 1336 در خیابان فردوسی افتتاح شد. پله های برقی، آسانسور، ویترین و دیگر زرق و برق های آن برای مردم دیدنی و جذابیت های آن برای توریست های شهرستانی خاطره ساز شده بود. دولت در اجرای تز تثبیت قیمت ها در سال 1340، کل سهام این فروشگاه را از بخش خصوصی خرید و در سال 1351 به سازمان تعاون واگذار کرد. عمر فعالیت ها در این ساختمان یکی دو دهه پس از انقلاب به پایان رسید.


    2- فروشگاه کوروش
    این فروشگاه توسط حمید کاشانی اخوان در سال 1349 در خیابان ولیعصر (پهلوی سابق) افتتاح شد، دو سه سال بعد احمد خیامی شریک شد. ساختمان این فروشگاه شبیه فروشگاه معروف "مارکس اند اسپینسر" بود و جدیدترین تولیدات صنایع مورد نیاز خانواده ها (مثل جاروبرقی، ماشین لباسشویی، تلویزیون، یخچال و ... ) عرضه می شد. به زودی شعبات آن به 14 رسید، پس از انقلاب مصادره و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و در اواخر دهه 70 برای همیشه تعطیل شد.


    3- روزنامه اطلاعات
    عباس مسعودی بنیانگذار روزنامه اطلاعات (تاسیس 1304) این ساختمان را اواخر دهه 40 در خیابان خیام رو به روی توپ خانه افتتاح کرد تا 11 نشریه خود را در این ساختمان و در طبقات مختلف آن اداره کند. در روزهای انقلاب این ساختمان محل تردد معروف ترین روزنامه نگاران جهان بوده، سال 59 مصادره و به مدیریت آقای دعایی در آمد روزنامه بعد از یکی دو دهه به ساختمان میرداماد منتقل و این محل متروکه شد.


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار