مدیران خودروعصر اعتبار

موسوی بیوکی:

طرح ملی مسکن به روش مشارکتی اجرایی نمی‌شود

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت متعهد به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم شده است، اما این پروژه ها به روش مشارکتی عملیاتی نمی شود.

طرح ملی مسکن به روش مشارکتی اجرایی نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره اجرای طرح‌های تولید انبوه مسکن دولت به روش مشارکتی، گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده وزارت راه و شهرسازی، به هیچ وجه قرار نیست که طرح ملی مسکن به روش مشارکتی اجرایی شود.

    ساخت 400 هزار واحد مسکونی توسط دولت به روش مشارکتی عملیاتی نمی شود

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت و وزارت راه و شهرسازی متعهد به ساخت 400 هزار واحد مسکونی از جمله 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت روستایی و 100 هزار واحد در بافت فرسوده تا پایان دولت دوازدهم شده است، اما این پروژه ها به روش مشارکتی عملیاتی نمی شود.

    تلاش دولت برای مسکن سازی در اراضی دولتی/ اجرای پروژه های مسکن‌سازی به غیر از طرح ملی مسکن به روش مشارکتی است

    وی ادامه داد: دولت در چند ماه اخیر علاوه بر برنامه ریزی برای اجرای طرح ملی مسکن، اراضی گسترده ای را از وزارتخانه ها و دستگاه‌ها در استان های مختلف استحصال کرد و قرار است در این اراضی، تولید مسکن به روش مشارکتی عملیاتی شود، از این رو این مسئله جدای از طرح ملی مسکن و تولید 400 هزار واحد مسکونی است. به طور مثال در شهر یزد، دولت 3 زمین را شناسایی کرده و قرار است در آن پروژه های ساختمانی سازی با همکاری انبوه سازان اجرایی شود.

    بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود 24 میلیون خانوار در کشور وجود دارد که حدود 22 میلیون خانه دارای سکنه، 2 میلیون خانه دوم و 2 میلیون خانه خالی موجود است
    موسوی بیوکی تصریح کرد: بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود 24 میلیون خانوار در کشور وجود دارد که  حدود 22 میلیون خانه دارای سکنه، 2 میلیون خانه دوم و 2 میلیون خانه خالی موجود است.

    زمین در پروژه های مشارکتی مسکن به صورت رایگان در اختیار انبوه ساز قرار نمی گیرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در پروژه های تولید انبوه مسکن به روش مشارکتی، زمین به صورت رایگان در اختیار انبوه ساز قرار نمی گیرد، بلکه سازندگان پس از اتمام کار، سهمی از واحدهای مسکونی را در اختیار می گیرند.

    چاره ای جزء تولید انبوه مسکن به هر روشی نداریم

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته این مسئله مطرح می شود که با تولید این مساکن، واحدهای در اختیار سازندگان عملا به متقاضیان اصلی و واقعی واگذار نمی شود، شاید این موضوع تا حدودی درست باشد اما در هر صورت کشور در شرایط کنونی با کمبود 1/5 میلیون واحدی مسکن رو به رو بوده و دولت باید از هر طریقی برای تولید مسکن اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی