مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور:

پرداخت تسهیلات به افراد متخصص ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفت

عصر ساختمان-رهبر گفت: پرداخت تسهیلات به افراد متخصص و سازندگان با صلاحیت بعد از گذشت چندین سال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

پرداخت تسهیلات به افراد متخصص ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل ازباشگاه خبرنگاران، ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان در دستور کار قرار گرفته، ولی هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده است، گفت: چندین بار به وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن اعلام کرده بودیم که تسهیلات ساخت به افراد دارای تخصص و صلاحیت‌دار پرداخت شود، ولی متأسفانه درچند سال گذشته به این صحبت‌های ما اهمیتی داده نمی‌شد.

    وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به افراد دارای تخصص، انگیزه انبوه‌سازان و سازندگان را افزایش می‌دهد چراکه ارائه کار با کیفیت زمینه‌ساز افزایش تسهیلات هم می‌شود.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه دولت باید به بخش خصوصی و افراد متخصص و کاری اهمیت بدهد، گفت: در گذشته ورود افراد غیر متخصص باعث بی‌کیفیتی روند ساخت و ساز شده بود به طوری که یک فرد غیر حرفه‌ای می‌توانست پروانه ساخت چندین واحد مسکونی را دریافت و مسکن بی‌کیفیت را وارد بازار کند.

    رهبر با بیان اینکه دولت اخیراً طرحی برای ارائه تسهیلات به افراد متخصص را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این اقدام باعث می‌شود که مهندسان ناظر، طراحان حرفه‌ای و سازندگان متخصص وارد بازار کار شوند و همین موضوع سبب افزایش کیفیت در حوزه تخصصی مسکن می‌شود.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور یادآور شد: متأسفانه در چند سال گذشته ورود افراد غیر حرفه‌ای باعث شده بود که میلگرد‌های چینی و یا سیمان‌های بی‌کیفیت در حوزه ساخت و ساز بیشتر شود این در حالی است که باید سرمایه عظیم مسکن و ساخت و ساز به افراد با صلاحیت و استاندارد کار داده شود، ولی متأسفانه وجود تناقض‌هایی در این حوزه باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ساخت و ساز شده است.

    وی به پرداخت تسهیلات هم اشاره کرد و گفت: مقرر شده بود بانک تخصصی مسکن به سازندگان برای بافت فرسوده تهران 50 میلیون تومان و برای شهرستان‌ها 30 تا 40 میلیون تومان پرداخت کند، اما هنوز ارائه این تسهیلات به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسیده است.

    رهبر گفت: ارائه این تسهیلات نیازمند اعتبارات خاصی بوده چرا که سود این تسهیلات 8 درصد است بنابراین باید اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور بیان کرد: تسهیلات ساخت مسکن با بازپرداخت 18 درصد بسیار مشکل‌ساز بوده چراکه سازندگان در بازه زمانی 4 تا 5 سال نمی‌توانند چنین اقساطی را برگردانند بنابراین این تسهیلات تاثیر چندانی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار