مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خبر داد:

تدوین شاخص‌های سلامت شهری پایتخت آغاز شد

عصر ساختمان- مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت:تدوین شاخص های سلامت شهری ارتقای سلامت روانی و اجتماعی شهروندان باهدف توجه به مولفه های اجتماعی و محیطی موثر بر سلامت شهری و توسعه محیط‌های حامی سلامت آغاز شد.

تدوین شاخص‌های سلامت شهری پایتخت آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، زینب نصیری با اعلام این خبر  اظهار داشت: این محورها اگرچه طی سالیان گذشته توسط این اداره کل پیگیری و اجرا شده است اما با اصلاح رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری به صورت جدی تر پیگیری و اجرا می شود.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: مطابق ماده شصت و هشتم برنامه سوم شهرداری و با تاکید بر بهبود شاخص های سلامت شهری، این اداره کل موظف است ضمن بهره گیری از ظرفیت های فکری و اجرایی تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، نسبت به احصای شاخص ها و تدوین برنامه عملیاتی با تاکید بر عوامل تعیین کننده سلامت شهری، توسعه محیط‌های حامی سلامت و ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی در حوزه سلامت اقدام کند.

    نصیری افزود: در این راستا فرایند اجرایی 15 عنوان پژوهشی در حوزه سلامت آغاز شده است.

    وی بیان کرد: در سال های 88 و 90 طی مطالعه بزرگ مقیاس عدالت در سلامت (urban heart) برگرفته از مدل سازمان جهانی بهداشت، شاخص های سلامت شهروندان تهران با تاکید بر دسترس پذیری و برابری در دسترسی به فرصت های خدمات حوزه سلامت در 374 محله شهر تهران صورت پذیرفته که مبنای خوبی برای مداخلات حوزه سلامت تلقی شده است.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: پیش بینی می شود با تحقق احکام برنامه سوم در حوزه سلامت، ضمن تدقیق نقش شهرداری در حوزه سلامت شهر و شهروندان، امکان ارزیابی و ارزشیابی فعالیت ها و اقدامات این نهاد در حوزه سلامت بیش از پیش میسر شود.

    به گفته نصیری، احصا شاخص های سلامت روان درصد و پایش سالانه، نیازسنجی و نظرسنجی در حوزه سلامت از گروه های خاص با تاکید بر سالمندان، افراد دارای معلولیت، کودکان و مادران برای تمامی پروژه های منطقه ای و فرامنطقه ای از مهمترین عناوین پژوهشی است که با توجه ویژه کمیسیون سلامت و محیط زیست و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در فصل اجتماعی و فرهنگی برنامه سوم شهرداری پیش بینی شده است.

    وی افزود: رصد و پایش مستمر شاخص های سلامت شهری، احصا و تکمیل داده های ثبتی و اطلاعات دموگرافیک مرتبط با وضعیت سلامت شهروندان و تدوین برنامه عملیاتی بهبود شاخص های سلامت شهر تهران از دیگر محورهای پژوهشی است که در فصل اجتماعی و فرهنگی برنامه سوم شهرداری پیش بینی شده است.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد: تحقق این اهداف بستر مناسبی را برای ارتقای سلامت شهری مبتنی بر بهره مندی عادلانه همه شهروندان از فضاها، امکانات و خدمات شهری در حوزه سلامت با تاکید بر بهره گیری از مشارکت نهادهای دولتی مربوطه، بخش خصوصی شرکت های دانش بنیان، سازمان های مردم نهاد، انجمن های علمی و سایر واحدهای تابعه شهرداری باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار