مدیران خودروعصر اعتبار

در یک نشست مشترک حمایت از حقوق حیوانات مطرح شد:

سازمان بازرسی شهرداری پیگیر تخلفات پیمانکار نقاهتگاه کهریزک است

عصر ساختمان- پیش از ظهر امروز ۳۱ مرداد نشست مشترک انجمن های حامی حقوق حیوانات با اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد.

سازمان بازرسی شهرداری پیگیر تخلفات پیمانکار نقاهتگاه کهریزک است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، این نشست  با حضور ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، حجت نظری رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس فاتب و مجید مجیدی نماینده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران برگزار شد. در این نشست تعدادی از اعضای انجمن ها به بیان نظرات خود درباره اتفاق اخیر پیرامون از بین رفتن سگ ها و ایجاد نارضایتی میان شهروندان پرداختند.

    در ادامه حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید براینکه اتفاق به وقوع پیوسته باعث تأسف و تاثر شده است، اظهار کرد: در پی بروز این اتفاق بیشترین موضع گیری ها از سوی شورای شهر بوده است و ما این حرکت را محکوم می کنیم و معتقدیم این نوع رفتارها به هیچ وجه با حیوانات زیبنده نیست.

    وی با اشاره به لزوم زندگی مسالمت آمیز حیوانات و انسان ها گفت: تا به امروز دوبار از مجموعه کهریزک بازدید کرده ام که در یکی از بازدیدها به همراه آقای مسجد جامعی از مجموعه نقاهتگاه نگهداری سگ ها بازدید کردم و به ظاهر مشکلی در آنجا وجود نداشت و برخی از حامیان آنجا حضور داشتند.

    خلیل آبادی تاکید کرد: از اتفاقاتی که مقابل شهرداری به وقوع پیوست متاسفم و از نیروی انتظامی و دادستانی خواستار رفع بازداشت دستگیر شدگان هستیم.

    ایده استفاده از سگ ها برای دیده بانی از محلات

    ناهید خداکرمی عضو کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران در ادامه جلسه ضمن ابراز مخالفت با عقیم سازی سگ ها تصریح کرد: این کار دست بردن در چرخه طبیعت است و ما باید در ابتدا به این نتیجه برسیم آیا نسبت سگ های بلاصاحب در تهران زیاد است یا خیر؟

    وی پیشنهاد کرد که از این سگ ها به عنوان دیده بان محلات استفاده شود و گفت: شاید رهاسازی سگ های تربیت شده برای این موضوع باعث ایجاد آرامش در اجتماع شود و شهرداری به جای صرف هزینه برای جمع آوری سگ ها از همین هزینه برای تربیت آنها استفاده کند.

    عضو شورای شهر تهران برون سپاری برخی از اقدامات توسط شهرداری تهران را امری دیگر عنوان کرد و گفت: شرایط احراز پیمانکاران باید متفاوت باشد و افرادی انتخاب شوند که دوست دار حیوانات هستند.

    شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه از واگذاری و احاله فرایند نظارت بر این موضوع به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد و گفت: از انجمن های حیوانات و نمایندگان آنها می خواهیم نظرات خود در این فرایند نظارتی و احصا گلوگاه ها را حتما با ما در میان بگذارند تا با انسجام در سطح تصمیم گیری ها به یک وحدت رویه برسیم.

    جای خالی سایر دستگاه های متولی

    در ادامه این جلسه مجید مجیدی نوا نماینده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ضمن ابراز تأسف از انتشار این فیلم تصریح کرد: اگر چه بر اساس قانون شهرداری ها بخشی از کنترل حیوانات شهری بر عهده شهرداری ها است، اما جای خالی سایر سازمان ها از جمله سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی دیده می شود.

    وی با اشاره به قطع همکاری با پیمانکار مذکور اضافه کرد: کلیه پرسنل این نقاهتگاه تغییر کرده اند و تا اطلاع ثانوی کار به صورت امانی انجام می شود و سازمان بازرسی پیگیر تخلفات پیمانکار است.

    مجیدی نوا با اشاره به مشاوره با مشاورانی در این زمینه برای تصمیم گیری در خصوص تعداد مراکز نگهداری سگ ها اضافه کرد: شرکت ساماندهی از دو ماه قبل این برنامه را آغاز کرده و تصمیم بر این است تا با هوشمندسازی از ابتدای زنده گیری تا واکسیناسیون و قرنطینه سگ ها در این سامانه ثبت و اعلام شود.

    وی با اشاره به اینکه نظارت بر این موضوع به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران واگذار شده است، گفت: براساس قانون باید سگ ها پس از پایان قرنطینه در همان محل زنده گیری رها شوند اما این امر موجبات شکایت شهروندان را فراهم می کند و در برخی از موارد شهرداری مجبور به پرداخت دیه شده است. هم اکنون سگ ها در سه نقطه تلو، سرخه حصار و دهکده مهربانی در منطقه ٢٢ رهاسازی می شوند.

    حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در پایان این جلسه با اشاره به اینکه بروز این اتفاق مورد خوشایند مدیریت شهری و شورای شهر تهران نبوده است، گفت: به منظور حل مشکلات این بخش پیشنهاد می کنم کارگروهی متشکل از ٢ پناهگاه دار، 2 NGO فعال در این حوزه، ٢ حقوقدان ، شرکت ساماندهی مشاغل، اداره کل محیط زیست شهرداری تهران، سازمان پسماند و ستاد توان افزایی تشکیل شود و در این کارگروه حمایت از حیوانات در ستاد توان افزایی بتوانیم از ظرفیت تمام دستگاه ها استفاده کنیم.
    وی اضافه کرد: اگر لازم باشد می توانیم خروجی این جلسات را اطلاع رسانی کنیم و در صورت لزوم پیشنهادات را در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارایه و به تصویب برسانیم.

    به گفته رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران بازدید از نقاهتگاه ها ، پیگری موضوعات محیط زیستی از فراکسیون محیط زیست مجلس و بررسی موضوعات مرتبط در کمیسیون محیط زیست شورای شهر می تواند بخشی از اقدامات این کارگروه باشد.

    وی اضافه کرد: نمایندگان سازمان های مردم نهاد می توانند پیشنهادات خود را به شورای شهر ارایه کنند تا در کمیته تنقیح مصوبات مورد بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار