مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوراز معرفی ۱۰۸ هزار و ۲۸۸ واحد آسیب دیده ناشی از سیل ابتدای سال جاری در کشور برای دریافت تسهیلات و عقد قرارداد با ۷۹ هزار و ۸۹۲ واحد برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان این خبر با اشاره به سیل ابتدای امسال اظهار کرد: حادثه سیل امسال منحصربه‌فرد بود. اولین بار بود که با چنین حادثه‌ای همزمان در 24 استان و بیش از 235 شهر و 4035 روستای کشور روبه‌رو شدیم. تاکنون بحران در یک منطقه یا یک استان اتفاق می‌افتاد و 30 استان دیگر به عنوان استان‌های معین برای کمک‌رسانی به مناطق حادثه دیده می‌شتافتند.

    وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در این حادثه برای وزارت کشور تأمین رزق و روزی مردم، برطرف کردن خسارت باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم و همچنین ایجاد سرپناه برای مردم سیل‌زده بود، با اشاره به تشکیل قرارگاهی با هفت کارگروه تخصصی به صورت متمرکز در وزارت کشور به منظور رصد لحظه‌ای بحران سیل و همچنین راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت، افزود: به همین دلیل توانستیم در ابتدای حادثه، تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده را ارزیابی کنیم.

    وی همچنین گفت: طبق آمار در روزهای ابتدای حادثه حدود 167 هزار واحد مسکونی آسیب دیده بودند که طبق آخرین گزارش‌ها حدود 137 هزار و 701 واحد مسکونی در استانهای مختلف ارزیابی شدند که از این تعداد حدود 8 هزار و 453 واحد مسکونی نیازمند احداث در شهرها و 58 هزار و 266 واحد مسکونی نیازمند احداث در روستاها هستند.

    جمالی نژاد ادامه داد: واحدهای تعمیری شهری و روستایی و تجاری حدود 101 هزار و 62 واحد بود و 108 هزار و 288 واحد برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و افزون بر این با 79 هزار و 892 واحد برای دریافت تسهیلات بانکی، قرارداد منعقد شد.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین گفت: هم اکنون آواربرداری از 17 هزار و 583 واحد شروع شده و پی کنی حدود 20 هزار و 419 واحد مسکونی و ساخت فوندانسیون برای حدود 11 هزار و 532  واحد در حال انجام است. همچنین تعمیرات 52 هزار و 967 واحد شروع شده و 48 هزار و 292 واحد به اتمام رسیده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه کارهای عملیاتی نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده با سرعت در حال انجام است، اظهار کرد: امیدواریم طبق وعده داده شده تا پایان مردادماه تعمیر بسیاری از واحدهای مسکونی آسیب دیده به اتمام برسد، البته میزان بسیار محدودی از این واحدها نیز در شهریور به اتمام می‌رسد.

    وی در پایان گفت: تلاش ما بر این است که نوسازی منازل آسیب دیده‌ای که نیاز به پی‌کنی و فوندانسیون دارند تا پایان سال به اتمام برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار