مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران عنوان کرد:

حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک در گرو اتحاد مسئولان و همکاری مردم

عصر ساختمان-شهردار تهران حل دو معضل آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت را در گرو اتحاد مسئولان و همکاری مردم دانست.

حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک در گرو اتحاد مسئولان و همکاری مردم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز پزشک که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداست و درمان مجلس شورای اسلامی در برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک زادروز حکیم ابوعلی سینا گفت: به خاطر دارم در اکسپوی میلان در سال ٩6، یک بخش بسیار جذاب به نمایشگاهی اختصاص داشت که مستشرقین در آن نحوه طبابت حکیم ابوعلی‌سینا را به نمایش گذاشته بودند. پیشنهاد می‌کنم این تصاویر را به پاس زحمات جامعه پزشکی منتشر کنند.

    وی اظهار کرد: یکی از نکاتی که نباید فراموش کرد و بنده نیز از افرادی بودم که آن را با تمام وجود درک کرده‌ام، زحماتی است که پزشکان در طول بحران‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب کشیدند. اوج این زحمات را در دوران ٨ سال دفاع مقدس شاهد بودیم؛ قبل از هر عملیات، تیم‌هایی از دانشگاه‌های مختلف به‌ویژه دانشگاه تهران، در منطقه حضور پیدا می‌کردند. از این مهم‌تر اتفاقی بود که در زنجیره بیمارستان‌های صحرایی افتاد و امکانی بود که گردان مهندسی برای پزشکان فراهم کرده بود. عنوان می شود که ما در آن دوره رکورد آمار رسیدگی درمانی به زخمی‌ها را شکسته بودیم.

    شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با توجه به این‌که بخش مهمی از پزشکان در ارتباط با درمان مردم در تهران هستند، به آماری از وضعیت سلامت مردم پایتخت اشاره می‌کنم و برای حل آن از مسئولان و متخصصان امر کمک می خواهم؛ سالانه در تهران حدود 5٧ هزار نفر فوت می‌کنند که هزار و 400 مورد از آن بر اثر سوانح است. 9.3 درصد تهرانی‌ها دیابت دارند و نیمی از این تعداد از ابتلای خود به این بیماری بی‌اطلاع اند؛ ٣۰ درصد از این تعداد اساسا قند خون خود را کنترل نمی‌کنند. 5۰ درصد مردم تهران کلسترول بالا دارند و ٣۰ درصد از آن ها نیز از تری‌گلیسیرید بالا رنج می‌برند.

    وی ضمن اشاره به این‌که از هر 5 تهرانی یک نفر به فشارخون مبتلاست، ادامه داد: این یعنی 1.7 میلیون تهرانی فشارخون دارند. شیوع پرفشاری در میان اهالی پایتخت ١٩ درصد است و تنها 36.1 درصد از مبتلایان، از بیماری خود مطلع اند؛ در واقع، از هر ٨ نفر، یک نفر از فشارخون خود مطلع نیست.

    شهردار تهران افزود: در سال ٩6 بیش از هزار و 400 مرگ گزارش شد که به‌خاطر سکته قلبی بر اثر فشارخون بود. برآوردها از مرگ بر اثر وجود ذرات معلق، نشان می‌دهد 4 هزار و 573 نفر در سال ٩4 جان خود را از دست دادند؛ این عدد درحال حاضر بیش از ٧ هزار نفر است.

    حناچی گفت: این ذرات معلق از سال ٩4 به دلایل مختلف از جمله اصلاح وضعیت سوخت، جدی گرفتن موضوع معاینه فنی و جدیت در رسیدگی به معضل خودروهای آلوده، بهتر شده اما هنوز ٣ برابر استانداردهای مجاز است.

    شهردار تهران گفت: 19.3 درصد تهرانی‌ها از چاقی رنج می برند و این عارضه بین زنان 1.7 برابر بیشتر از مردان است. 55.2 درصد از مردم تهران نیز فعالیت بدنی مناسب ندارند.

    وی در ادامه ضمن طرح این پرسش که راهکار حل این معضلات در شرایط کنونی چیست، عنوان کرد: راهکار بلندمدت توسعه حمل‌ونقل عمومی و مترو است؛ اقدامی که از سوی شهرداری در حال پیگیری است. علیرغم ٢ میلیون سفر روزانه با مترو، سهم این وسیله از حمل‌ونقل عمومی تهران حدودا ١6 درصد است. 4۰ درصد از آلایندها مستقیما مربوط به خودروهای شخصی، به ویژه خودروهای تک‌سرنشین است. 

    حناچی تاکید کرد: اقدام بلندمدت برای حل این مشکل مترو است، اقدام میان‌مدت توجه به کنترل آلاینده‌ها و بحث معاینه فنی است و کوتاه ترین راه ممکن برای حل این مشکل، باور مردم به ضرورت کاهش استفاده از خودروهای شخصی و توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

    به گفته شهردار تهران، نزدیک به ٢۰ درصد از آلودگی های ناشی از استفاده از خودروی شخصی، مربوط به موتورهای دوچرخ کاربراتوری است که سهمشان به نسبت کاربری و تعدادشان بالا است.

    حناچی خاطرنشان کرد: دو مشکل بزرگ و اساسی آلودگی هوا و ترافیک حل نخواهد شد، مگر با اتحاد همه ما و همراهی مردم.

    وی ضمن اشاره به توافق‌نامه‌ای که میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی منعقد شد، گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی از محورهای این توافق نامه است، براین اساس از اعضای جامعه پزشکی می خواهم که نظام مدیریت شهری را در این زمینه همراهی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار