مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت عزم جدی و ملی برای کاهش آسیب پذیری تهران

عصر ساختمان- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت نگاه و توجه ویژه همگانی به مقوله مدیریت بحران و عزم جدی و ملی شهروندان، مسئولان و دست اندرکاران در جهت کاهش ریسک و آسیب پذیری شهر تهران تا رسیدن به شهر تاب آور تاکید کرد.

ضرورت عزم جدی و ملی برای کاهش آسیب پذیری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر رضا کرمی محمدی اظهار کرد: تهران در برابر سوانح طبیعی آماده نیست و اقدامات بسیاری لازم است تا به سطح حداقل آمادگی برسیم. برای رسیدن به تاب آوری شهر تهران باید اقدامات بسیاری انجام شود تا میزان آسیب به شهر و شهروندان به حداقل برسد و اگر این اقدامات صورت نگیرد تهران آسیب زیادی خواهد دید و زمان  طولانی نیاز است تا به سطح اول بازگردیم.

    وی درباره اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است، گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته اما سرعت این اقدامات باید افزایش پیدا کند. می توان با 20 درصد فعالیت، 80 درصد نتایج را به دست آورد که آموزش شهروندان در مقابله با بحران‌ها در تمام جوامع جزو همان 20 درصد فعالیت‌ها است.

    کرمی محمدی ادامه داد: مقابله با بحران‌ها در تمام جوامع به این شکل است که آموزش و مشارکت‌های مردمی نقش بسیار مهمی دارد اما تاکنون به این امر توجهی نشده است و این آموزش‌ها به‌صورت مقطعی در پی بروز یک بحران اتفاق می‌افتد و دوباره به دست فراموشی سپرده می شود. تا رسیدن به میزان آمادگی لازم فاصله بسیاری زیادی داریم و تا زمانی که مردم در این زمینه مشارکت نداشته باشد مدیریت بحران بسیار مشکل خواهد بود.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص اقدامات سازمان مدیریت بحران در حوزه  آموزش شهروندی گفت: یک برنامه رادیویی ویژه آموزش‌های مدیریت بحران به شهروندان به‌صورت روزانه در حال پخش و برای پخش چند برنامه تلویزیونی دیگر در این حوزه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه حاصل ضرب خطر و تهدید در آسیب پذیری تقسیم بر ظرفیت‌ها، میزان ریسک‌پذیری شهرها به شمار می‌آید،اظهارکرد: در تمام شهرهای کشور آسیب‌پذیری بسیاری وجود دارد و در عین حال در شهر تهران در زمان وقوع زلزله قوی که احتمال آن بسیار بالاست به دلیل وجود بافت‌های فرسوده و تراکم جمعیت، با میزان ریسک بسیار بالایی مواجه هستیم. توجه ویژه به شهر تهران توجه به کل کشور است چراکه از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی میزان آسیب به‌شدت غیرقابل جبران خواهد بود.

    کرمی محمدی در ادامه گفت: سازمان مدیریت بحران شهر تهران بر اساس قانون و تصویب تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که شامل 14 کارگروه شامل دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مدیریت شهری و امدادی و خدمات شهری است، به عنوان یک سازمان هماهنگ‌کننده عمل می‌کند. جلسات این کارگروه به‌طور مرتب هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود و اقدامات و هماهنگی‌های بسیار خوبی در این کارگروه شکل گرفته و هر دستگاهی برنامه‌های مدیریت بحران خود را ارائه داده است.

    وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد،افزود: در چرخه مدیریت بحران تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و سازمان صدا و سیما نیز به عنوان کارگروه اطلاع‌رسانی و آموزش باید در سیاست‌ها و برنامه‌های خود برنامه‌های آموزش مدیریت بحران ویژه شهروندان برای زمان‌های قبل، حین و بعد از بحران در نظر داشته باشد.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان با اشاره به طرح پویش شهر آماده اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای تعیین نقاط امن ساختمان خود قبل از وقوع بحران با مراجعه به پرتال سازمان مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با سیستم مدیریت بحران ساختمان خود،  نقاط امن ساختمان خود را شناسایی و از مواردی همچون اجزای غیرسازه‌ای که ممکن است آسیب‌زا باشد، پیشگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار