مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیاتی از ارائه مسکن استیجاری توسط شهرداری‌ها

عصر ساختمان- شهردار تهران با بیان اینکه اگر دولت تسهیلاتی به شهرداری‌ها بدهد می‌توانیم مسکن استیجاری به شهروندان بدهیم، گفت:قرار است پیش‌نویس مصوبه این موضوع در هیأت وزیران تهیه شود.

جزئیاتی از ارائه مسکن استیجاری توسط شهرداری‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح رسمی 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 مترو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین 2 هزار واگن مترو را برای سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم و 4 شرکت واگن‌سازی درا ین زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که  امیدواریم موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شود.

    وی در مورد ایمنی خط 7 گفت: علت تأخیر در افتتاح ایستگاه‌های این خط مسئله سیگنالینگ و ایمنی بود چرا که اگر خط یا ایستگاهی ایمن نباشد قطعا آنرا افتتاح نمی‌کنیم.

    شهردار تهران در مورد هواکش‌های خطوط جدید مترو گفت: زمانی که سرفاصله خطوط زیاد یا به طور مثال 30، 15 و 10 دقیقه باشد شرایط ایمنی با زمانی که سرفاصله خطوط دو دقیقه است متفاوت خواهد بود و ما هواکش‌ها و تهویه هوا را بر اساس فاصله خطوط  در نظر گرفته‌ایم.

    حناچی در ادامه از اضافه شدن 4 رام قطار به ناوگان ریلی مترو خبر داد و گفت:این 4 رام قطار در واقع 28 واگن از 70 واگنی بودند که در گمرک مانده بود و امروز مورد استفاده قرار گرفت.

    گم شدن دریچه‌های چدنی کف خیابان

    وی در پاسخ به سوالی در مورد گم شدن مجسمه‌ قیصر امین‌پور  در منطقه 2 تهران گفت: این موضوع را شنیده‌ام ولی فرصت نکرده‌ام گزارش آن را بخوانم. قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنم البته این تنها مشکل نیست و در زمینه گم شدن دریچه‌های چدنی کف خیابان هم مسئله داریم و همه این‌ها را پیگیری خواهیم کرد تا موضوع حل شود.

    نمایشگاه عطر سیب با سال های قبل متفاوت است

    شهردار تهران در مورد نمایشگاه امسال عطر سیب گفت: این نمایشگاه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و شکل آن مقداری با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود تولیدات جدیدی در زمینه ایام عزاداری داریم که محتوای عاشورایی داشته و در کنار آن اقلام بدون سود یا با حداقل سود ارائه خواهد شد.

    حناچی در مورد وضعیت مینی‌بوس و اتوبوس‌های پایتخت گفت: قراردادهایی برای مینی‌بوس‌های جدید در شهر بسته‌ایم و تا آخر شهریور قرار است 150 مینی‌بوس جدید به مجموعه شهری بپیوندد بازسازی 150 اتوبوس نیز انجام گرفته و در تلاش هستیم از طریق تبصره 18 کمبود اتوبوس‌ها که حدود 3 هزار مورد در پایتخت است تأمین کنیم.

    توضیحات شهردار در خصوص مسکن استیجاری

    وی درباره مسکن استیجاری توسط شهرداری خاطرنشان کرد: پیشنهاد توسط ما ارائه شده و شهرداری‌ها این توانایی را دارند که مسکن استیجاری ارائه دهند و اگر دولت تسهیلاتی که به بخش خصوصی می‌دهد به شهرداری‌ها نیز بدهد می‌توانیم به مسکن مورد حمایت یا مسکن اجتماعی ورود یابیم.

    شهردار تهران گفت: اگر این مسئله نیاز به قانون داشته باشد انجام خواهیم داد و اگر آئین‌نامه‌ای نیاز باشد آن را بررسی می‌کنیم البته پیش‌نویس مصوبه آن قرار است در هیأت وزیران تهیه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار