مدیران خودروعصر اعتبار

دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده اصلاح شد

عصر ساختمان- هیات دولت مصوبات «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» را اصلاح کرد.

دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، مصوبات «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» و «اصلاح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» را اصلاح کرد.

    بر همین اساس، هیات وزیران در جلسه سی مرداد 1398 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده را اصلاح کرد.

    همچنین مطابق این تصمیم، تصویب‌نامه‌های «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» و «اصلاح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» بازنگری شد.

    در این راستا بند (3) مصوبه مورخ 8 آبان 1393 حذف و شماره‌بندهای بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

    همچنین، جزء (الف) و تبصره جزء (ب) بند (16) الحاقی به سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع تصویب‏نامه مورخ 6 شهریور 1395 حذف و مفاد جزء (ب) به انتهای بند یادشده ملحق می‌شود.

    گفتنی است، این تصمیم با هدف جلوگیری از ایجاد بار مالی جدید و موازی‌کاری در زمینه اجرای طرح های احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سکونت‌گاه های غیررسمی اتخاذ شده است.

    افزون بر این، براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، از سال 1397 و براساس تبصره (18) قانون بودجه کل کشور، منابع لازم برای نوسازی مسکن در بافت ناکارآمد شهری به صورت وجوه اداره شده، پیش بینی می‌شود و سازوکار اجرایی آن نیز در قالب آیین‌نامه اجرایی مربوط، به تصویب هیات وزیران رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار