مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل شورایی برای تصمیم‌گیری درباره نمای ایستگاه‌های مترو

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران نبود الگویی مشخص در معماری تهران را علت تقلید، کپی کردن و ابداعات عجیب و غریب در معماری ساختمان‌های تهران دانست.

تشکیل شورایی برای تصمیم‌گیری درباره نمای ایستگاه‌های مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی عصر امروز در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق با بیان اینکه رویکرد ما در دوره مدیریت شهری جدید بیرون آمدن از آمار کمیت ساخت و ساز است که همه شئونات زندگی مردم را مغلوب خود کرده است، گفت: روزگاری مدیران شهری فکر می‌کردند که حکیم هستند و به همین دلیل برای شهر و ظاهر آن تصمیم گیری می‌کردند اما حالا زنجیره‌ای از خردمندان و کارشناسان حوزه شهری در قالب کمیته نما فعال هستند تا شهر را بسازند.

    وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تهران از حوزه معماری از یک سررشته یا الگوی واحد پیروی نکرده، گفت: باید در تهران ساختمان‌هایی متناسب با شرایطش ساخته شود که علاوه بر آنکه متصل به ریشه‌های تاریخی، هویتی و ... باشد نیازهای امروزی مردم را نیز پاسخ دهد.

    وی با اشاره به بازسازی خانه "استاد لرزاده" که قرار است به عنوان خانه معمار مورد بهره برداری قرار گیرد گفت: هنگامی که به خانه استاد لرزاده نگاه می‌کنید با توجه به بالکن و طراحی بیرونی فکر می‌کنید که با یک ساختمانی با معماری اروپایی مواجه هستید اما در حین بازسازی این خانه به معماری رسیدیم که در نوع خود بینظیر است و می‌بینیم که استاد لرزاده زیرزمین را به آب انبار بزرگی تبدیل کرده و با کانال‌هایی هوای خنک زیرزمین را به طبقات بالا منتقل می‌کرده که چنین شاهکاری که برگرفته از هویت و تاریخ ایران است، در تهران بعید بود.

    گلپایگانی با بیان اینکه متاسفانه در تهران به دلیل نبود سررشته و الگوی واحد معماری شاهد آن بودیم که همه به دنبال کپی کردن وتقلید از معماری خارجی و ابداعات عجیب و غریب بودند، گفت: حالا با کمک کارشناسان کمیته نما باید معماری شهر را به مسیر درست هدایت کرد.

    وی با بیان اینکه کارشناسان نما باید در مورد جزئیات اجرایی نیز دقیق باشند، گفت: بعضا دیده می‌شود با نماهایی روبرو هستیم که حتی اتصال بین نما و پنجره ضعیف است و این مشکل در ساختمان‌های گرانقیمت نیز دیده می‌شود و یا بحث هدایت آب بر روی نما را همه معماران یاد گرفته‌اند و اما رعایت نمی‌شود و این مسئله سبب می‌شود که بعد از یک ساله نما خراب می‌شود.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران خطاب به رئیس شورای شهر و علاقمندی وی به مترو گفت: خوشبختانه رویکرد جدیدی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شکل گرفته که بر اساس آن شورای تخصصی در مترو تشکیل شده تا در مورد وضعیت نمای ایستگاه‌های مترو تصمیم گیری شود که معماری مترو به عنوان یک ارزش، نشانه‌ای بهتر از گذشته داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار