مدیران خودروعصر اعتبار

در مردادماه امسال؛

تقاضای خرید خانه در مناطق جنوبی پایتخت افزایش یافت

عصر ساختمان- همزمان با آغاز دوره رکود مسکن، تقاضای خرید خانه از مناطق شمالی شهر تهران به مناطق جنوبی تهران منتقل شده است.

تقاضای خرید خانه در مناطق جنوبی پایتخت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بر اساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی که به صورت ماهیانه حجم و قیمت معاملات مسکن در هر ماه را اعلام می‌کند تمایل به خرید خانه در مناطق جنوبی شهر تهران نسبت به سال گذشته همین زمان افزایش یافته است.

    در منطقه 17 شهر تهران (خیابان قزوین،سه راه آذری و...) که مرداد سال پیش با فروش 223 خانه از کل تعداد معاملات( 11 هزار و 758) کمتر از 2 درصد از کل معاملات مسکن را به خود اختصاص داده بود، در مرداد ماه امسال با تعداد فروش73 واحد خانه 2.5 درصد از سهم کل معاملات (2 هزار و 931‌) را به خود اختصاص داده است.

    در منطقه 15 شهر تهران (افسریه، خاوران و ...) نیز سهم معاملات منطقه از 5 به 6درصد افزایش یافته است.

    بدیت ترتیب در مرداد ماه امسال در منطقه 15 تهران 176 واحد مسکونی به فروش رفته است که از رقم کل 2 هزار و 931 خانه در 22 منطقه تهران سهم 6 درصدی را در رفع تقاضای مسکن خانوارها داشته است.

    در این منطقه در مرداد ماه سال گذشته 701 خانه به فروش رفته است که نسبت به رقم کل خانه های فروخته شده در این ماه سهم 5 درصدی را داشته است.

    منطقه  10شهر تهران ( جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون و رودکی) نیز از معاملات مرداد ماه از 6 درصد در مرداد ماه سال گذشته به 8 درصد در مردادماه امسال رسیده است.

    در مرداد ماه امسال در این منطقه 242 واحد مسکونی به فروش رفته است که از رقم کل معاملات مسکن در 22 منطقه پایتخت (2 هزار و 931) سهم 8 درصدی را در خانه‌دار کردن مردم برعهده داشته است.

    وضعیت تقاضا در مناطق بالای شهر تهران در مرداد ماه امسال متفاوت است.

    در منطقه 5 تهران که بیشترین تقاضای خرید مسکن را دارد و این رتبه را به صورت ماهیانه حفظ میکند، در صورت مقایسه با میزان فروش خانه در مرداد ماه سال قبل با کاهش 2 درصدی مواجه می شویم.

    سهم منطقه 5 از معاملات در مرداد سال گذشته با تعداد فروش هزار و 619 خانه 15 درصد است که امسال به کمتر از 13 درصد کاهش یافته است.

    در این منطقه در مرداد ماه امسال 367 خانه به فروش رسیده است.

    منطقه یک پایتخت که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در آن  از 31 میلیون و 850 هزار تومان تیر ماه به 29 میلیون و 200 هزار تومان کاهش یافته است نیز به نسبت مرداد ماه سال قبل سهم خود را در خانه دار کردن متقاضیان مسکن از دست داده است.

    این منطقه 5 درصد از معاملات مرداد سال قبل را به خود اختصاص داده بود اما در مرداد امسال با فروش 132 واحد خانه در این منطقه این سهم به 4.5 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار