مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات ‌مدیره بانک مسکن:

عملکرد چهار ماهه بانک مسکن حاکی از رونق تدریجی بازار است

عصر ساختمان:عضو هیات ‌مدیره بانک مسکن با بیان اینکه عملکرد چهارماهه بانک مسکن حاکی از رونق تدریجی بازار مسکن است، گفت: در دی‌ ماه سال ۱۳۹۴ نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن قراردادهای مشارکت‌مدنی این بانک به میزان ۴۹.۵ درصد و در بهمن نیز به ۵۷.۵ درصد رشد داشت.

عملکرد چهار ماهه بانک مسکن حاکی از رونق تدریجی بازار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ابوالقاسم رحیمی ‌انارکی افزود: در اسفند ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 1393 قراردادهای مشارکت مدنی در بانک مسکن 187 درصد و در فروردین امسال نسبت به فروردین ماه سال گذشته 86 درصد رشد داشت و این نشانه‌های خوب خروج از رکود است.
    وی درباره در دستور کار قرار گرفتن چهار وجه از رهنمودهای مقام رهبری در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در بانک مسکن، گفت: دانش‌ بنیان ‌شدن بخش‌های مهم و حساس اقتصادی، نگاه ویژه به صنایع کوچک و متوسط، انتقال فناوری به کشور و ارتقای بهره‌وری انرژی و شناسایی و تمرکز بر فعالیت‌ها و زنجیره‌های اقتصادی از برنامه های مهم بانک مسکن در پیاده ‌سازی اقتصاد مقاومتی است.

    ** ماموریت‌ها و اهداف پنج‌گانه بانک مسکن در سال 95
    رحیمی‌ انارکی ماموریت و اهداف بانک را در سال 1395 در پنج محور اعلام کرد و گفت: پرداخت 50 درصد تسهیلات بخش مسکن از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور، خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه، تامین مالی از بازار سرمایه به منظور استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین ‌مالی بخش مسکن را از مهم ترین برنامه های بانک مسکن در سال جاری اعلام کرد.
    وی با تاکید بر این که بانک مسکن به منظور انجام اهدافی که برای خود تعیین کرد با هدف تحریک بازار مسکن به تقویت عرضه و تقاضای مسکن توجه ویژه ای دارد، افزود: در حوزه عرضه و تقاضای ساخت مسکن، سقف های تسهیلاتی برای صندوق پس انداز یکم به 800 میلیون ریال در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمیعت 600 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال افزایش یافت.
    عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: برای افزایش قدرت خرید و ساخت واحدهای مسکونی برای زوجین سقف های تسهیلاتی بالاتری در نظر گرفته شد که برای تهران یک میلیارد و 600 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر یک میلیارد و 200 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 800 میلیون ریال تعیین شد.
    وی یادآورشد: همچنین تسهیلات اوراق حق تقدم به ترتیب به یک میلیارد ریال برای تهران ، 800 میلیون ریال برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استانها و 600 میلیون ریال در سایر شهرها در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده ترکیبی از صندوق پس انداز یکم و اوراق این میزان تسهیلات به ترتیب به یک میلیارد و 300 میلیون ریال در تهران ، یک میلیارد ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به 700 میلیون ریال افزایش می یابد.
    وی ادامه داد: برای سنتی سازی در شهرهای تبریز، تهران، کرج، اهواز، شیراز، مشهد و اصفهان به ازای هر واحد یک میلیارد و 100 میلیون ریال، برای ساخت صنعتی سازی یک میلیارد و 300 میلیون ریال و برای استفاده از فناوری‌های نوین و انتقال تکنولوژی یک میلیارد و 500 میلیون ریال و برای ساخت انفرادی مسکن بدون سپرده گذاری 900 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
    عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه برای بافت‌های فرسوده نیز پرداخت تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شد، گفت: پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده برای تهران 500 میلیون ریال، مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و شهرهای زیر 200 هزار نفر، 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ‌های یارانه‌ای خواهد بود که برای ساخت 12 درصد و برای فروش اقساطی 10 درصد سود، پیش‌بینی شده است.
    وی در پایان افزود: قرار است 10 درصد یارانه به تسهیلات بافت‌های فرسوده تعلق بگیرد. همچنین تسهیلات بدون سپرده برای تقسیط واحدهایی که از مشارکت بانک استفاده می‌کنند برای تسهیل واگذاری در تهران تا سقف 600 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزارنفر 500 میلیون ریال و سایر نقاط 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده و میزان تسهیلات جعاله برای تعمیرات مسکن 100 میلیون ریال است.
    بانک مسکن در نظر دارد با افزایش سرمایه خود در سال 1395 برای ساخت و خرید یک میلیون واحد مسکونی در کشور تسهیلات پرداخت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار