مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رفع تعرض فوری ۹۹ مورد زمین در تهران

عصر ساختمان-معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان زمین در تهران در سال جاری رفع تعرض شده است، گفت: در سال جاری ۹۹ مورد رفع تعرض فوری در تهران داشتیم که ۱۴ هکتار در این مقطع آزادسازی شد.

رفع تعرض فوری ۹۹ مورد زمین در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علی نبیان در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برای ساماندهی به بازار مسکن گفت: یکی از اقدامات ما در اختیار گذاشتن اراضی به انبوه‌سازان است تا طرح اقدام ملی رونق مسکن با سرعت به اجرا برسد.

    وی در پاسخ مبنی بر اینکه چه میزان زمین در تهران در سال جاری رفع تعرض شده است، گفت: در سال جاری 99 مورد رفع تعرض فوری در تهران داشتیم که 14 هکتار در این مقطع آزادسازی شد.

    وی افزود: همچنین هشت مورد به مساحت شش و نیم هکتار به اجرای احکام رسید که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مجموع اراضی در اختیار این سازمان گفت: یک میلیون و 500 هزار هکتار اراضی ملی در اختیار این سازمان است که از این مقدار 155 هزار هکتار در محدوده شهرها و 36 هزار هکتار با کاربری مسکونی موجود است.

    وی با اشاره به ارائه اراضی به بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری برای ساماندهی وضعیت اسکان مردم در برخی از شهرها گفت: اخیرا 1080 هکتار زمین درچابهار، 10 هکتار در معمولان، چهار هکتار در پلدختر به بنیاد مسکن ارائه شد تا برنامه ساخت صد هزار واحد مسکونی در این مناطق به اجرا برسد همچنین شش هکتار اراضی ملی در خرم‌آباد هم در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفت.

    معاون وزیر راه شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر همکاری با انبوه سازان برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی گفت: یکی از اقدامات ما برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های مسکنی و ایجاد رونق در تولید مسکن همکاری با انبوه‌سازان است که در این راستا اراضی ملی در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهیم.

    وی افزود: انبوه‌سازان در ابتدای اجرای پروژه به جای اینکه منابع مالی خود را صرف خرید اراضی کنند می‌توانند سرمایه خود را به سرعت وارد سایر مراحل ساخت و ساز کنند و در انتها دولت به جای پول زمین از آنها واحد مسکونی می‌گیرد.

    وی همچنین درباره دستور رئیس جمهوری مبنی بر ارائه اراضی در محدوده بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی برای تسریع بخشیدن به پروژه بازآفرینی شهری گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری دستگاه‌های مختلف مکلف هستند هر مقدار اراضی که در بافت فرسوده در اختیار دارند به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهند. این اقدام به تدریج در حال اجرا است و در این حوزه با وزارت دفاع و نیروهای مسلح تفاهماتی انجام شده است و به زودی ساخت و ساز در این اراضی آغاز خواهد شد.

    نبیان همچنین با اشاره به رفع تعرض در اراضی پس از تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی گفت: سه سال است که یگان حفاظت از اراضی ملی تشکیل شده است و در این مدت زمان 94409 هکتار اراضی به ارزش 5630 میلیارد تومان آزادسازی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر که ساخت آنها جزو وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت: از یک میلیون و 190 هزار و 215 واحد مسکن مهر در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن، 35 هزار و 200 واحد فاقد متقاضی داشتیم.

    وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و 19 هزار و 617 واحد به افتتاح رسیده و 20 هزار و 299 واحد هم آماده افتتاح است و باقیمانده به جز واحدهایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال به افتتاح می‌رسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار