مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل سازمان رفاه خدمات اجتماعی شهرداری:

تحویل ساختمان‌های بهاران به بهزیستی در انتظار تصویب شورای شهر

عصر ساختمان-مدیر عامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در واکنش به انتقاد استاندار تهران درباره عدم واگذاری ۱۱ ساختمان بهاران از سوی شهرداری تهران به بهزیستی توضیحاتی ارائه کرد.

تحویل ساختمان‌های بهاران به بهزیستی در انتظار تصویب شورای شهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، نجم‌الدین محمدی (مدیر عامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به انتقاد استاندار تهران درباره عدم واگذاری 11 ساختمان بهاران از سوی شهرداری تهران به بهزیستی گفت: طبق قانون شهرداری موافق همکاری در زمینه تامین نیازهای آسیب دیدگان اجتماعی و توانمندسازی آنها است و تاکنون دو ساختمان بهاران به بهزیستی تحویل داده شده است،‌ اما از آنجایی که در شورای شهر مصوبه‌ای ‌مبنی بر ضرورت تصویب هر نوع بهره‌برداری و واگذاری از اماکن شهرداری در شورا را داریم، در نتیجه باید فرصتی به شهرداری برای اخذ مصوبه داده شود.

    وی با بیان اینکه این طرح باید به صورت یک لایحه به شورای شهر ارائه شود به طولانی بودن روند اداری آن اشاره کرد و افزود:‌ این کار نیازمند طی کردن روندی در اداره کل حقوقی شهرداری و سپس ارائه به شورای شهر است و به همین منظور اخیرا در فرایند تعللی ایجاد شده است که امیدواریم با ارائه لایحه و مجاب شدن شورا ادامه کار پیش برود.

    محمدی درباره تعداد ساختمان‌هایی که باید در اختیار بهزیستی قرار گیرد، اظهار داشت: ابلاغیه استانداری تهران،‌ همکاری در زمینه 8 مورد ساختمان است که با طی کردن مراحل قانونی در شهرداری و شورای شهر و ارائه توجیهات لازم و کسب موافقت شورا نسبت به تحویل این مراکز به بهزیستی اقدام می‌کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت امر جلساتی با استانداری برگزار شده است،‌ گفت: تعلل در تحویل مراکز،‌ به دلیل روند اداری و تبدیل به لایحه شدن این موضوع و تصویب در شورا است. شهرداری موافق این موضوع است و باید مصوبه شورا را دریافت کند، چرا که اعضای شوا دراین باره اظهار نظر کرده‌اند و مصوبه‌ای دارند که هر نوع واگذاری باید به صورت لایحه و ذیل مصوبات شورای شهر باشد.

    مدیر عامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه افزود: البته دو مورد از مراکز بهاران تحویل بهزیستی شده است و‌ ساختمان سوم نیز آماده تحویل است. این مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و برابر اسناد بالادستی است و شهرداری موافق همکاری برای تامین این قبیل فضاها است.

    وی با اشاره به اینکه در گذشته از این واگذاری‌ها زیاد صورت گرفته به ساماندهی این واگذاری‌ها اشاره کرد و گفت: شورای شهر اکنون می‌خواهد، این واگذاری‌ها را ساماندهی کند. اعضای شورا هم موافق هستند که در زمینه نیاز شهروندان، آسیب‌دیدگان و مددجویان این فضاها به کار گرفته شود،‌ در نتیجه با اصل موضوع مشکلی نیست،‌ اما باید لایحه شود و مصوبه شورا را داشته باشد.‌

    محمدی افزود: فضای آماده برای تحویل داریم‌، اگر بهزیستی بخواهد ساختمانی را بر حسب ضرروت تحویل بگیرد،‌ امکان‌پذیر است.

    وی درباره اظهارات استاندار که به واگذاری 11 مورد ساختمان اشاره کرده،‌ اما اکنون صحبت از 8 ساختمان است، اظهار داشت: در آخرین مصوبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار تهران به هشت مورد اشاره شده است، ‌که دو عدد از این ساختمان‌ها تحویل داده شده است،‌ سومین واحد نیز آماده تحویل است‌ و اگر در این روند خللی وارد شده به این دلیل است که باید مصوبه شورای شهر را تمکین کنیم.

    او درباره تعداد ساختمان‌هایی که به بهزیستی تحویل داده خواهد شد، گفت: در سال 98،‌ تعداد 8 ساختمان به مراکز بهزیستی تحویل داده خواهد شد که تاکنون دو مورد آن تحویل شده است.

    مدیر عامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره تاخیر شهرداری در ارائه لایحه به شورای شهر و طولانی شدن زمان به تصویب رسیدن لایحه تصریح کرد: به دنبال شناسایی اماکن بودیم‌ و قرار بود کلیه اماکن فرهنگی و اجتماعی به صورت یکجا برای تصویب به شورای شهر ارائه شود‌ که شامل صدها مورد است و‌ روند شناسایی به سختی و به تدریج در حال انجام است و در نتیجه به دلیل بالا بودن تعداد اماکن زمانبر است، اما به دلیل ضرورت این موضوع تحویل ساختمان‌های بهاران که شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در استانداری مکلف کرده است را به صورت جداگانه به شواری شهر ارائه خواهیم کرد. ‌در گذشته قرار بود تمام اماکن را به شورا ارائه دهیم،‌ اما اکنون به صورت تفکیک شده ارائه می‌دهیم.

    وی افزوود: اگر استاندار تهران ضرورت بداند،‌ با مذاکره‌ای که با شورا و قسمت‌های ذی‌ربط شهرداری انجام می‌دهیم، تحویل ساختمان‌ها را عملی می‌کنیم. شهرداری با اصل موضوع موافق است و آن را انجام می‌دهد و ‌تنها باید روند اداری سپری شود.

    محمدی درباره زمان ارائه لایحه به شورا تصریح کرد: لایحه در روز چهارشنبه هفته گذشته نهایی شده است‌ و در انتظار هستیم تا در دستور جلسات قرار گیرد و به تصویب برسد.

    مدیر عامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره اینکه آیا سازمان بهزیستی تملک ساختمان‌های بهاران را می‌خواهد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین امضا شده است‌ و شهرداری حق واگذاری ندارد، ‌تنها بهره‌برداری در یک تفاهم‌نامه سه ساله به بهزیستی داده شده است. به هیچ وجه بحث واگذاری و تملک مطرح نیست، ‌بلکه اجازه بهره‌برداری از این اماکن برای بهزیستی صادر می‌شود.

    محمدی در ادامه اظهار داشت: برای تملک حتما باید سند وجود داشته باشد و دادن ملک از یک نهاد به نهاد دیگر به این سادگی نیست و مراحل خاص خود را دارد و بهزیستی تنها حق بهره‌برداری از ملک را دارد که در تفاهم‌نامه قید شده است. نظارت بر این اماکن با شهرداری و استانداری است و در صورتی که در پایان سال اول رضایت‌مندی وجود داشته باشد تفاهم‌نامه در سال دوم و سوم تکرار خواهد شد. ظرفیت این ساختمان‌ها به طور متوسط 100 تا 120 نفر است و در تلاش هستیم بتوانیم فضای فیزیکی تا 1000 نفر را تهیه کنیم و تنها مشکل مصوبه شورای شهر است. روند متوقف نشده و با همکاری شورا تلاش خواهیم کرد این امر محقق شود.

    وی اظهار داشت: ما لایحه را ارائه می‌دهیم و ‌شورا باید در دستور کار قرار دهد.‌ آنها نیز اولویت‌هایی در تصویب لوایح دارند،‌ اما امیدواریم کمک کنند و لایحه  ساختمان‌های بهاران هرچه زودتر به تصویب برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار