مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۲ شهر تهران:

منطقه ۱۲ شهر تهران ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت شده دارد

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۲ شهر تهران گفت: در این منطقه دو بافت تاریخی به تریتب ۱۱۲ هکتاری و ۱۸۰ هکتاری ثبت شده وجود دارد که در آن بناهای تاریخی با ارزش زیادی وجود دارد.

منطقه ۱۲ شهر تهران ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت شده دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 شهر تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از روند مرمت و بازسازی خانه اتحادیه واقع در خیابان لاله زار گفت: تعداد خانه‌های واجد ارزش در منطقه 12 بیشمار است.

    ما علاوه بر خانه های ثبت شده و ارزشمند دو بافت میراثی ثبت شده داریم که یکی 112 هکتار در دل بازار تهران و دیگری 180 هکتار در منطقه عودلاجان است که هر ساختمان در این دو بافت یک ویژگی‌هایی دارد.

    وی افزود: البته برخی از آنها واجد ارزش بوده و نفیس محسوب می‌شود و برخی هم نه. اما از این فضاها در این منطقه کم نیست و پرداختن به آن هم دارای اهمیت است.

    شهردار منطقه 12 گفت: کاری که در منطقه 12 شهر تهران و به خصوص در خیابان لاله زار در حال انجام آن هستیم از منظر دیگری دارای ارزش است.

    سعادتی گفت: لاله زار به لحاظ اقتصادی سرزنده است اما در عین حال پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی هم برایش متصور هستیم ما در لاله زار به این فکر کردیم که چگونه در عین حالی که چنین بناهایی حفظ می‌شود و به منطقه تردد و سکونت اضافه می‌شود کاری کنیم که فعالیت‌هایی که تجانس جدی ندارند را از منطقه خارج کنیم.

    وی تصریح کرد: ما چند روزی است که پروژه خیابان لاله زار را شروع کردیم البته بدون سر و صدا این کار را کردیم و جلسات متعددی هم با کسبه داشتیم و تلاش می‌کنیم که انرژی اقتصادی خود اصناف محور لاله زار تسری پیدا کند به داخل بافت منطقه.

    شهردار منطقه 12 گفت: خانه اتحادیه یکی از این خانه‌های متروکه بود که ما امیدواریم در مابقی بخش‌های لاله زار شاهد آن باشیم.

    سعادتی افزود: البته این جنس کارها از آن دست اقداماتی است که شاید در ابتدای مسیر انرژی فوق العاده زیادی از شهرداری بگیرد اما در ادامه مسیر با سرعت بیشتر و انرژی کمتری ادامه مسیر می‌دهد.

    وی ادامه داد: حرکت جدی برای بازسازی جداره ها و بازپیرایی ساختمان‌های این منطقه از سوی خود کسبه و با مشارکت خودشان شروع شده که حکایت از افزایش یک شعور اجتماعی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار