مدیران خودروعصر اعتبار

۳۵ میلیارد تاکنون برای مرمت خانه اتحادیه هزینه شده است

عصر ساختمان- معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی گفت: تا کنون برای بازسازی، مرمت و ساخت و سازهای جدید در خانه اتحادیه حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

۳۵ میلیارد تاکنون برای مرمت خانه اتحادیه هزینه شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، یاسر جعفری معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی عصر امروز در حاشیه بازدید شهرداری منطقه 12 و یکی از اعضای شورای شهر تهران از روند بازسازی و مرمت خانه اتحادیه گفت: در سال 83 ساختمان اتحادیه در مسیر تخریب قرار داشت.

    وی ادامه داد: در آن زمان قصد مالکین این بود که این خانه هم به مسیر ساخت و ساز برای تبدیل شدن یک مجتمع اقتصادی برود اما نهایتا در سال 93 این خانه تملک شد.

    جعفری گفت: از همان زمان کار ساخت و مرمت این خانه آغاز شد البته 28 میلیارد تومان برای خرید آن هزینه شد البته می‌دانید که وسعت این ملک حدود 8 هزار و 300 متر است.

    معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی ادامه داد: پروسه حقوقی اینجا یعنی رضایت 168 مالک حدود یک سال طول کشید که همکاری خوب دادگستری برای ما ارزشمند بود.

    وی گفت: این ملک حدود 2900 مترو بنای ساخت شده داشت البته خیلی از اتفاقاتی که امروز می‌بینید نتیجه خانه سازی در اینجا و کار مرمت سازی است.

    جعفری افزود: بخشی از خانه در مسیر مرمت کشف شد برای مثال بنای حوضخانه اصلا مشخص نبود و پس از آغاز مرمت کشف شد.

    معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی ادامه داد: هر بار که بخشی از این خانه شناسایی شد مسیر و پروسه مرمت تغییر کرد و این یکی از همان دلایل طولانی شدن مرمت این خانه شد.

    وی گفت: یکی دیگر از مشکلات این خانه و مرمت آن بحث عدم استحکام بخش‌هایی از خانه بود که باید استحکام بخشی لازم صورت می‌گرفت.

    جعفری افزود: در اینجا پیش بینی یک کار موزه‌ای قوی هم دیده شده و همه چیزهای لازم برای اینجا سنجیده شده است و این در حالی است که حدود 6 هزار متر ساخت و ساز هم در زیر بخش‌های خالی این ملک انجام شده است.

    معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی در پاسخ به این سوال که برای ساخت و مرمت اینجا تا به امروز چقدر هزینه شده است گفت: منهای آن 28 میلیاردی که برای خرید خانه هزینه شده حدود 35 میلیارد هم هزینه مرمت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار