مدیران خودروعصر اعتبار

با پایان رکود قیمت‌ها افزایش می‌یابد؟

چه زمانی خانه بخریم؟

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه جنس رکود فعلی بخش مسکن با رکود سال های گذشته متفاوت است و به نظر نمی رسد پس از پایان دوره رکود شاهد افزایش قیمت ها باشیم، تاکید کرد:مسکن به تدریج از حالت سرمایه ای خارج می شود و اکنون بهترین زمان خرید برای متقاضیان واقعی است.

چه زمانی خانه بخریم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، احمدرضا سرحدی با بیان اینکه خروج بخش مسکن در صورت اتخاذ سیاست های مناسب حداقل یک سال طول می کشد، گفت:دولت باید برای افزایش قدرت خرید مردم پرداخت تسهیلات با بهره های پایین و با شرایطی که توان بازپرداخت اقساط برای اقشار نیازمند وجود داشته باشد را در دستور کار قرار دهد.
    وی در ادامه با اشاره به ضرورت واحدهای نیمه تمام مسکن مهر، تصریح کرد:البته منظور واحد هایی است که از نظر مکانی قابلیت سکونت دارند و در نتیجه تکمیل این واحدها می تواند بخشی از نیاز متقاضیان را پوشش دهد.
    این کارشناس مسکن با بیان اینکه جنس رکودی که بخش مسکن با آن روبه رو است با رکود سال های گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگر اقتصاد کشور از وضعیت رکود خارج شود و شاهد رونق در کلیه بخش های اقتصادی باشیم بخش مسکن حالت سرمایه ای را که طی سال های گذشته داشت از دست می دهد بنابراین به نظر نمی رسد که با پایان رکود بخش مسکن قیمت ها افزایش یابد.
    سرحدی افزود:بخش مسکن در گذشته دوره های رکود و رونق را تجربه می کرد اما در آن زمان این بخش از عمده ترین بخش هایی بود که فعالیت در آن صورت می گرفت و رقابتی بین این بخش با سایر بخش های اقتصادی وجود نداشت و تمام سرمایه ها به این بخش هدایت می شدو بازار وضعیت طبیعی نداشت  اما در صورتی که وضعیت بخش تولید در سایر بخش های اقتصادی بهبود یابد و جذب بازارهای جهانی شویم آنچه در گذشته در بخش مسکن شاهد بودیم تکرار نخواهد شد و همه سرمایه ها وارد این بخش نخواهد شد و افراد فقط برای تامین نیاز خود به مسکن اقدام به خرید می کنند.
    وی در پاسخ به اینکه در چنین شرایطی چرا همچنان قیمت خرید مسکن بالا بوده و کاهش نیافته است؟ تصریح کرد: باید توجه کرد که قیمت مسکن افزایش نیافته و با در نظر گرفتن نرخ تورم در واقع قیمت پایین هم آمده است.
    این کارشناس مسکن با بیان اینکه قیمت مسکن اکنون به کف رسیده و کاهش بیشتر به معنای ضرر برای سازندگان است، تاکید کرد:در شرایطی که میزان عرضه د ربازار بالا بوده و حتی در مورد اجاره نیز به نسبت واحدهای عرضه شده متقاضی وجود ندارد، بهترین زمان برای متقاضی واقعی است که اقدام به خرید کند و حتی در صورتی که متقاضیان با طمانینه به بازار وارد شوند امکان خرید زیر قیمت نیز برای آنها وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه  ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار