مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر راه و شهر سازی:

دولت بودجه مسکن اجتماعی را صرف مسکن مهر می‌کند

عصر ساختمان:مشاور وزیر راه و شهر سازی با بیان این که دولت بودجه مسکن اجتماعی را خرج اتمام طرح مسکن مهر می کند گفت: اکنون در تهران حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار معامله مسکن در ماه انجام می شود و در زمان رونق این رقم ۲۵ هزار معامله بود.

دولت بودجه مسکن اجتماعی را صرف مسکن مهر می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: تاکنون سیاست شفاف در حوزه مسکن دیده نشده است. دولت در ابتدای روی کار آمدن، موضوع مسکن اجتماعی را مطرح کرد اما این موضوع ادامه نیافت و از تسهیلات صندوق های مسکن استقبال نشد.

    وی گفت: در سال پایانی دولت هستیم و این دولت می گوید هنوز با مشکلات مسکن مهر روبرو است؛ این درحالی است که از روز نخست روی کار آمدن نیز این مسئله را مطرح می کرد.

    رضایی کوچی افزود: دولت می گوید همه اعتبارات وزارت راه و شهر سازی خرج مسکن مهر شده است در حالی که این درست نیست .

    وی گفت: حدود 2 میلیون نفر از جوانانی که تازه ازدواج کرده اند متقاضی مسکن هستند اما بهای مسکن در ایران بالا است و جوانان نمی توانند با تسهیلات کنونی مسکن بخرند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود:‌ 30 تا 50 درصد قیمت مسکن به زمین باز می گردد که دولت باید این مسئله را حل کند.

    حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهر سازی نیز در این برنامه گفت: اکنون در تهران حدود 15 تا 20 هزار معامله مسکن در ماه انجام می شود که در زمان رکود این تعداد به 8 هزار معامله نیز کاهش یافت.
    وی افزود:‌ در زمان اوج رونق بخش مسکن تعداد معاملات مسکن در تهران 25 هزار معامله در ماه بود.

    عبده تبریزی اضافه کرد : تلاش های دولت برای افزایش تسهیلات مسکن می تواند موجب رونق این بخش شود.

    وی گفت:‌تاکنون 43 هزار نفر برای دریافت تسهیلات صندوق یک مسکن که 80 میلیون تومان است حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند.

    عبده تبریزی اضافه کرد: دولت بودجه مسکن اجتماعی را که ازابتدا آن را مطرح کرد خرج اتمام طرح مسکن مهر می کند .

    وی گفت:‌ اکنون 273 هزار واحد مسکن مهر فقط نیازمند انشعابات آب  وبرق هستند.

    مشاور وزیر راه  و شهر سازی افزود:‌به دلیل انتخاب مکان نامناسب مسکن های مهر در دولت گذشته این دولت هر چه بودجه داشته برای ایجاد زیرساخت های این مناطق هزینه کرده و مجبور است بقیه را از پول مردم هزینه کند.

    عبده تبریزی اضافه کرد: نیاز سالانه کشور به 650 هزار واحد است و با توجه به حدود 3 میلیون مسکنی که از سال های گذشته نیاز کشور بوده است باید تا 7 سال آینده سالی 700 تا 800 هزار واحد در سال مسکن ساخته شود.

    وی گفت: طرح مسکن مهر همه اعتبارات را هزینه خود کرده است.

    ایرج رهبر عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران نیز در این برنامه با بیان اینکه اکنون در مسکن وضع رکود به سر می برد گفت: مردم تمام بازپرداخت تسهیلات 80 میلیونی یا 160 میلیون تومانی را ندارند.

    رهبر گفت: با توجه به اینکه مسکن سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد نبود توان خرید مردم و هزینه های بالای ساخت و ساز عامل رکود این بخش است.

    عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران افزود: وزارت را ه و شهر سازی با تولید کنندگان بخش خصوص مسکن مشورت نمی کند و سیاست های خود را اعمال می کند .

    وی گفت: اینکه دولت می گوید بودجه مسکن اجتماعی را هزینه مسکن مهر می کند نادرست و برعکس است .

    ایرج رهبر افزود: اکنون بازپر داخت هایی که تخصیص شده 400 میلیارد تومان باز پرداخت در ماه است اما بازگشت پول مسکن مهر به جای هزینه در این طرح در مسکن اجتماعی خرج شده است.

    عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: بانک مسکن اعلام کرده است بانک مرکزی بودجه به ما نداده است.
    رهبر افزود:‌ در بخش مسکن باید برای بخش خصوصی با کاهش مالیات ها ایجاد انگیزه و آمایش سرزمینی برای جلوگیری از تراکم جمیعت انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار