مدیران خودروعصر اعتبار

چرا مردم به پرداخت هزینه‌های ساختمان سازی رغبت ندارند؟

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران درباره بی رغبتی مردم نسبت به پرداخت هزینه‌های ساختمان سازی توضیحاتی داد.

چرا مردم به پرداخت هزینه‌های ساختمان سازی رغبت ندارند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره جایگاه و اهمیت نقشه کشی در ساخت و ساز‌های پایتخت و علت بی‌رغبتی شهروندان برای پرداخت هزینه‌های ساختمانی گفت: اگر بتوانیم جایگاه نظام مهندسی و خدمات فنی مهندسی را به جایگاه واقعی خود یعنی صیانت از حقوق عمومی و کیفیت ساخت و سازها برسانیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

    او افزود: تهیه اطلاعات مکانی امروزه در تحقق طرح‌های توسعه شهری غوغا می‌کند و اگر بتوانیم جایگاه نظام مهندسی را در کنار طرح‌های توسعه شهری محقق کنیم، آن گاه آحاد مردم که قرار است این خدمات (خدمات ساخت ساز) را دریافت کنند، با کمال میل به مراکز مراجعه می‌کنند و هزینه‌های آن را نیز پرداخت می‌کنند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تصویب لایحه اجرای پایش نما‌های شهری گفت:  مقرر شد تا تشکلی از اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی و فعالان حرفه‌ای در حوزه ساختمان سازی و ارگان‌های ذی‌ربط برای اجرای پایش نماهای شهری که شهرداری تهران لایحه آن را ارائه کرده بود، تشکیل شود.

    سالاری با بیان اینکه تا امروز نتوانستیم نظام مهندسی را به جایگاه خود برسانیم، تصریح کرد: اگر‌چه این تشکل جایگاه و ظرفیت بالایی دارد و حجم مهندسان فعال در آن گواه این صحبت است، اما هنوز این امکان فراهم نشده که از ظرفیت‌های آن به درستی استفاده کنیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تأکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه ساخت و ساز در پایتخت این است که هنوز داده‌های این حوزه کامل نشده است و برای حل این مشکل حضور تمام فعالان و مهندسان این بخش در یک تشکل ضرورت دارد.

    او با اشاره به طرح تفصیلی پایتخت گفت: زمانی که مسئولان لایحه‌های تجمیعی و اطلاعات را در طرح تفصیلی 700 کیلومتر پایتخت مشاهده می‌کنند، از این طرح به وجد می‌آیند و سپس در نشست‌های درون سازمانی خود بحث تهیه چنین برنامه‌ای را مطرح می‌کنند.

    سالاری با اشاره به الزامی بودن حضور نقشه بردار در فرآیند صدور پروانه، تأکید کرد: باید حضور نقشه بردار را در فرآیند صدور پروانه به جای مأمور بازدید که تنها با متر به بررسی بر و کف می‌پردازد، الزامی کنیم و تمام تلاش خود را انجام دهیم تا نظام مهندسی به جایگاه خود برگردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار