مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای ۲۶۰ پروژه عمرانی کشور در دستان قرارگاه خاتم

عصر ساختمان- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه با دارا بودن بیش از ۲۶۰ پروژه در سراسر کشور، ایران اسلامی را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و زیرساختی تبدیل کرده، موضوعی که با کار جهادی در راستای مقابله با شرایط تحریمی علیه مردم و ایجاد رفاه برای مردم عزیزمان در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای ۲۶۰ پروژه عمرانی کشور در دستان قرارگاه خاتم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، توافقنامه احداث یک پست اسکله "رو رو" و یک پست اسکله چند منظوره، بین رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) منعقد شده است.

    سعید محمد در آیین امضای توافقنامه ساخت اسکله رورو بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی با بیان این که  هر میزان ظرفیت های بندر کاسپین افزایش یابد، ظرفیت های ترانزیتی- تجاری کشور افزوده می شود، اظهار داشت: بعد از سالها غفلت، با همت سازمان منطقه آزاد انزلی، حلقه مفقوده ترانزیتی کشور در حال تکمیل شدن است، به این معنی که ظرفیت 5 میلیون تن ترانزیت کالا به وجود خواهد آمد و این مهم زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که توجه داشته باشیم که این مسیر ترانزیتی، به عنوان بخشی از کریدور یک جاده یک کمربند چین، عمل می کند.

    وی  با اعلام آمادگی برای حضور در عملیات ساخت اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریلی قزوین رشت، قول داد که به لحاظ اجرایی این پروژه در حداقل زمانی ممکن به بهره برداری رسد و اضافه کرد: با توجه به وجود کارخانه کشتی سازی صدرا و امکان ساخت کشتی های رو رو، ریلی و خودرویی، آمادگی خود را برای ساخت کشتی بیان می کنیم.

    براساس توافقنامه مذکور عملیات ساخت اسکله رو رو و پسکرانه مربوطه به آن، در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با هزینه نزدیک به 680 میلیارد ریال ظرف دو سال ساخته می شود.

    اسکله های مزبور به طول حدود 90 متر، با عرض رمپ 26 متر دارای 7.6 هکتار پسکرانه است که اجرای این پروژه به صورت ترکیبی از شمع، عرشه و دلفین خواهد بود.

    کشتی های رو رو برای حمل خودرو و سایر محموله های طراحی شده بر روی چرخ استفاده می شوند. کشتی رو رو دارای پل های متحرکی است که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد در نتیجه کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل بهمراه افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا از مهمترین ویژ گی های این نوع اسکله ها است.

    رضا مسرور نیز با بیان اینکه سابقه همکاری این سازمان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به سال 88 و ساخت و بهره برداری از موج شکن شرقی مجتمع بندری کاسپین باز می‌گردد، به تجزیه و تحلیل نقش ساخت اسکله "رو رو" به عنوان یک پروژه ملی در افزایش ظرفیت های ترانزیتی کشور پرداخت.

    وی اظهار داشت: به منظور دست یابی به این مهم، اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریلی قزوین رشت نیز حائز اهمیت می باشد تا کشورمان دارای یک مزیت رقابتی در زمینه ترانزیت کالا از مسیر کریدور نستراک(شمال-جنوب) باشد، مزیتی که ناشی از کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل کالا در این مسیر در مقایسه با مسیر موجود از طریق کانالا سوئز است.

    وی با اشاره به اینکه با رایزنی های صورت گرفته با طرف هندی و روسی، اوایل پاییز امسال، نخستین محوله ترانزیتی در مسیر کریدور شمال جنوب، حرکت می کند، دومین مزیت ایجاد اسکله "رو رو" و اتصال خط ریل به مجتمع بندری کاسپین را ایفای نقش موثر در ترانزیت کالا در چارچوب کریدور یک کمربند یک جاده، کشور چین در ارتباط با کشورهای اروپایی و آسیای غربی، عنوان و خاطرنشان کرد: با عنایت به نیاز کشور به درآمدهای ارزی، باید توجه داشت بهره برداری از ظرفیت های ترانزیتی یکی از بهترین راهکارها در مسیر تحقق این هدف است و در همین راستا سازمان منطقه آزاد انزلی اقدام به انعقاد توافق نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم نموده، چراکه براین باوریم که براساس ظرفیت های موجود و سابقه کاری، امکان بهره برداری از این اسکله کمتر از دو سال مندرج در قرارداد و تا یک سال و نیم نیز وجود دارد.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: همزمانی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریلی سراسری با بهره برداری از اسکله رو رو در افزایش ظرفیت های ترانزیتی کشور نقش موثری خواهد داشت.

    منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

    مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو