مدیران خودروعصر اعتبار

زهرا نژادبهرام:

بنای تاریخی حرم سیده ملک‌خاتون در حال تخریب است

عصر ساختمان- رییس کمیته شهرسازی شورای‌شهر تهران گفت: پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۵ (اتابک مینابی) به‌زودی الگوی بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در تهران می‌شوند.

بنای تاریخی حرم سیده ملک‌خاتون در حال تخریب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا،  زهرا نژادبهرام ضمن بافت گردی‌هایش از منطقه 15 شهر تهران با محوریت محلات اتابک و مینابی بازدید گفت: شناسایی زمین‌های رهاشده که امنیت را به خطر می‌انداخت از یک سو و ساخت و سازهای این دو محله از سوی دیگر این امیدواری را به وجود می‌آورد که این نوسازی تا پایان سال 98، قابل ارائه باشد.

    نژاد بهرام گفت: بهداشت محیطی در محله ها موضوع دیگر مورد بحث است. بنا به شواهدی که در این بازدید مشاهده شد، بهداشت محیطی بسیار پایین از معضلات مهم بود طوری‌که تجمع زباله، بوی بد و جوی‌های پر از لجن در شمار بالایی از محلات دیده می‌شود. در اجرای الگوی نوسازی باید پروژه ارتقا بهداشت محیطی را هم در نظر داشته باشیم و شهردار منطقه در این زمینه نقش پررنگی را ایفا می کند.

    رئیس کمیته شهرسازی به ثروت‌های دو محله اتابک و مینابی اشاره و موضوع سرمایه گذاری و نشر آن به سایر محلات را مهم دانست و گفت: امامزاده سیده ملک خاتون یکی از آن ظرفیتهاییست که خودش دچار چالش شده سقف گنبدی به عمق 20 سانت ترک خورده و پوشش داخلی دیوارها ریخته است. یک مرکزی با این همه سرمایه می‌تواند کمبود سرانه فضاهای سبز را تامین کند خودش دچار چالش شده است.

    نژادبهرام به پهنه های محله ها اشاره کرد و گفت: می بایست بررسی هایی برای تغییر پهنه صورت بگیرد؛ ما نمی توانیم متوقف بشیم که چند پلاک تعیین تکلیف شوند. اگر زمانبر شد باید راهکار دیگر ارائه دهیم. برای اجرای پروژه نمی توان محل و ساکنینش را دچار چالش کرد.

    وی مناسب‌سازی فضای زیست شهری را پروژه محرک توسعه دانست ضمن این‌که آگاهی رسانی به مردم را در خصوص پیشبرد پروژه های خاص امری ضروری دانست.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر همچنین به تکلیف پارکینگ‌های در حال ساخت اشاره کرد و گفت: باید زمان پایان پروژه مشخص شده تا مردم در جریان زحماتی که برای محلاتشان کشیده می شود، قرار بگیرند.
    بحث امنیت محله موضوع دیگری بود که نژادبهرام مطرح کرد و گفت: "امنیت "بسیار مهم است و در این محلات فقط با استقرار نیروی پلیس مهیا می‌شود؛ باید بررسی کنید و در صحبت با مسئولین ذی‌ربط ببینید گره کجاست که تا به حال این اتفاق رخ نداده؟
    نژادبهرام همچنین به مشکل دو گود مرتفع شده در محلات منطقه 15 اشاره کرد و گفت: گودهای دیگری هم هست که تعیین تکلیف نشدند و البته کلیه گودهای محدوده منطقه باید شناسنامه دار شده و همچنین میزان امنیتش ارزیابی شود.
    بنا به اعلام معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، بازدید از مرکز محله اتابک و مرکز محله گودرزی که هم اکنون در حال ساخت هستند، بازدید از محله خوب بخت و برخی پروژه های در حال ساخت با همکاری سازمان نوسازی و شهرداری منطقه، بازدید از پارکینگ 7 طبقه(440 واحد) در حال ساخت مجاور امامزاده سیده ملک خاتون، بازدید از امامزاده سیده ملک خاتون از نوادگان امام موسی بن جعفر است از دیگر اماکنی بودند که مورد بازدید نژادبهرام قرار گرفت.
    نشست با شورایاران محله مینابی در محل شورایاری و ادامه جلسه با شهردار منطقه، رئیس سازمان نوسازی و کارشناسان شهری در همان محل هم صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار