مدیران خودروعصر اعتبار

درکمسیون قضایی مجلس؛

بررسی قانون پیش فروش ساختمان

عصر ساختمان- اجرای قانون پیش فروش ساختمان به صورت اصلاح شده، می‌تواند گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار مالی مسکن باشد.

بررسی قانون پیش فروش ساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اجرای قانون پیش فروش ساختمان به صورت اصلاح شده، می تواند گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار مالی مسکن باشد.

    محمد شکرچی زاده گفت: مرکز تحقیقات، هدف وزارتخانه را برای خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف با پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی دنبال می‌کند و به این منظور نیز تلاش کرده تا تجربیاتی را که در ساخت و ساز‌های پیشین همچون مسکن مهر از منظر نقاط قوت و همچنین ضعف، جمع بندی کرده است، پیگیری و دنبال کند.
    وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری معاونت مسکن و ساختمان در دستور کار قرار داده ایم، استفاده از ظرفیت‌های قانون پیش فروش ساختمان است که هم اکنون اصلاحات پیشنهادی آن در کمیسیون قضایی مجلس در دست بررسی است و در مرحله تصویب قرار دارد.
    شکرچی زاده یادآور شد: قانون پیش فروش ساختمان، بدون اصلاحاتی که پیشنهاد شده، مشکلات فراوانی داشته است و قابلیت اجرایی ندارد.
    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: منتظر هستیم تا اصلاحیه قانون پیش فروش ساختمان در مجلس تصویب شود. معتقدیم اجرای قانون پیش فروش ساختمان به صورت اصلاح شده می‌تواند گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار مالی مسکن باشد.
    شکرچی زاده افزود: تصویب و اجرای اصلاح قانون پیش فروش ساختمان هم به خریدار و هم به فروشنده این امکان را می‌دهد تا بتواند منابع مالی برای خرید را در طول زمان ساخت در اختیار سازنده قرار دهد و در عین حال، سانده می‌تواند از محل منابع واحد‌های پیش فروش شده، تامین مالی مناسبی داشته باشد و واحد‌ها را تکمیل و به خریدار در زمان مقرر تحویل دهد.
    وی اجرای قانون پیش فروش ساختمان را با اعمال اصلاحاتی که پیشنهاد شده و در کمیسیون قضایی در دست بررسی قرار دارد، گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار تامین مالی مسکن و همچنین خانه دار کردن مردم دانست و اظهار امیدواری کرد اصلاحات موردنظر در خصوص قانون پیش فروش هرچه سریع تر در مجلس به تصویب برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو